טלוויזיה

פאולה רוזנברג מגיבה לאברי גלעד: "עלול לעורר חוסר נוחות"

העיתונאית ומגישת הטלוויזיה שפכה את משנתה לגבי יחסי גבר-אישה, בתגובה לטור שכתב אברי גלעד
מערכת ice |  46
פאולה רוזנברג (צילום יוטיוב/ כאן 11)
פאולה רוזנברג, פרסמה אמש (חמישי) את הטור שלה ב"ישראל היום", בו היא התייחסה לטור של אברי גלעד שעורר סערה לפני כשבוע. כך כתבה מגישת הטלוויזיה: "השבוע נשאלתי אינספור פעמים על דעתי בנוגע לטור שכתב אברי גלעד במוסף זה בשבוע שעבר, שגרר אינספור תגובות ברשת ומהומה באופן כללי (בדגש על "מהומה", ולא דיון, כפי שאברי ציין בעצמו ברביעי האחרון בעמוד הפייסבוק שלו - "ככה אני מרגיש, זו דעתי. חושבים שאני טועה? כתבו לי דעה מנומקת, לא סיסמאות. הנושא הזה מורכב. בואו ננסה לדבר עליו. בכלל, בואו ננסה לדבר").
"החלטתי להתייחס לחלק ספציפי בטור של אברי, שבו הוא טוען שנשים שחושפות את עורן - במקרה זה את ישבנן - דורשות ממנו, הגבר, לעשות תהליך ויסות. במילותיו: 'אין לי שום רצון לחשוב מחשבה מינית על נערה, זה מטריד אותי. אין לי שליטה במה שמעלה המחשבה, והבחירה שלי היא רק אם להמשיך לזרום על המחשבה או לעצור מיד כשהיא קופצת. אני מנסה לעצור מיד, אבל זה מכניס לי תדר לא רצוי למערכת"', המשיכה רוזנברג.
"לכולנו יש דחפים. זה טבעי, דחפים הם לא טמאים. מראה חיצוני שגורם לעוררות מינית הוא סובייקטיבי. מחקרים מראים שמראה חשוף או מכוסה - שניהם יכולים לעורר גירוי, זה תלוי אדם. השינויים במאזן הכוחות גורמים לגברים להפעיל ביתר יעילות את מנגנוני הבקרה הפנימית של הדחף לומר דבר מה לאישה או לגעת בה. כן, זה דורש מהם מאמץ. מאמץ נוסף עלול לעורר חוסר נוחות, מי כמונו יודעות. כשגבר מרגיש תדר לא רצוי במערכת למראה עור חשוף של אישה, על מי מוטלת האחריות לפתור את אי־הנוחות של אותו גבר? האם הזכות שלה לבחור את סגנון הלבוש שלה גוברת על הזכות לנוחות מחשבתית שלו? התשובה לשאלה הזו, כאמור, תלוית מקום וזמן, תלויה במצב זכויות הנשים, בתרבות ובערכים", כך כתבה המגישה.
פאולה רוזנברג על השינוי של ליאון, מתוך הארכיון:

תגובות לכתבה(46):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 43.
    מחשבות
    פ 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    פאולה, חשיבתך תמיד לא הגיונית,אברי צודק לחלוטין ללא עוררין,
    סגור
  • 42.
    גבולות
    יצחק 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השאלה מה הם הגבולות מדיי שנה החשיפה גוברת ,השאלה היכן הגבולות אם יש בכלל אולי שני מטבעות למעלה ועלה קטן למטה זה תקין? אולי עוד חמש שנים נודיזם יהיה הלבוש התקני
    סגור
  • 41.
    מסווה של חופש
    אני 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אישה באמת חופשיה לא היתה בוחרת מרצונה החופשי לנפח שפתיים, להדביק כל מיני תוספות מלכותיות, להכניס סילקון לגוף, ללכת עם לבוש לא נוח, חזיות פוש אפ, עקבים בגדים צמודים שקשה לנשום בהם וכן בגדים שחצי מהגוף נוזל מהם. גיהוץ קמטים, מריחת חומרים וצבעים על השיער. זאת צביעות וטעות לקרוא לזה בחירה חופשית. זאת שעבוד במסווה של בחירה חופשית לתכתיבים אותם מציב העולם שהוא עדין מאד גברי!
    סגור
  • טוב...
    נעמי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כמה נכון הנאמר, ואני אישה!
    סגור
  • 40.
    אברי צודק ב 100%
    פאןלה מתפיפת לרייטינ 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    החברה שלנו איבדה ערכים מחוייבים למתירנות במקום לערכי המוסר
    סגור
  • טען עוד
  • מה היה אילו
    מחשבה 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם הגברים היו חושפים את איבר מינם ומסתירים רק את קצה קצהו מטעמי שיחזור ונוחות? מיד היה נחשב כמטריד או בשפה המשפטית " כתב אישום".
    סגור
  • 39.
    מי מממן את הכתבות על האובססיבית הזאת
    איל 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי מספיק כבר ?
    סגור
  • 38.
    אברי, אני מעריצה את השכל הישר שלך...
    אסתוש 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הנשים של היום די קלות דעת. מחכות ומצפות, מעונה לעונה לאופנה שיצוו עליהן. אין להן שיקול דעת משל עצמן, רק מה האופנה קובעת... זה התחיל מחצאיות מיני מעל הברך והמשיך עד דלא נדע.... ופעם ציוו עליהן ללבוש מכנסיים נמוכים כדי להראות את חריץ של האינסטלטור מאחורה, ואת התלתלים מקדימה, וכמובן את שביל החלב שלא נגמר... ועכשיו מכנסונצ'ק כדי שהתחת יבצבץ, בקיצור להתערטל בלי בושה ובלי כבוד לאישיות הנשית... פאולה, אני מאד מעריכה אותך וצופה בך הרבה. אבל הדעה שלך לגבי ערום ושכל אחת תעשה מה בראש שלה, מקוממת !!! א. אני בעד צניעות בכל דבר. זה רק מוסיף. ב. נשים מפורסמות שמתערטלות משפיעות על הדור הצעיר שמחכה אותן. ג. עם הזמן חושפים יותר ויותר. עד כמה??? ד. אני לא דתיה אלא חילונית שפויה
    סגור
  • 37.
    צודק.
    יעלי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אברי צודק לחלוטין
    סגור
  • 36.
    פאולה , את נהדרת !!!! (ל"ת)
    אזרח 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    נכון שזכותה של אישה
    ב 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ללבוש מה שהיא רוצה. אבל בכנות, בגדים חשופים נועדו למצוא חן, למשוך תשומת לב, להיות סקסית. אז אל תעשו את עצמכן תמימות. אתן לא.
    סגור
  • 34.
    אבריצודק חד משמעית. גם בעיניי בחורה/אישהשהולכת ברחוב עם
    לילי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחשוף ענק וחצי תחת בחוץ זה מביך ומטריד את הסביבה. בדיוק כמו שגבר שהולך עם ביצה חשופה מטריד ומביך. ושלא יבלבלו במח - נשים שהולכות עם שורט קצרצר ומחשופים למיניהם עושות את זה בעיקר ורק כדי למשוך תשומת לב על רקע מיני זו דעתי
    סגור
  • 33.
    אברי גילעד
    רחל 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מצדיקה את דבריו של אברי גילעד
    סגור
  • 32.
    זכות הציבור להגנה מחשיפת איברים בעלי קונצנזוס
    ריקי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    האמירה שלכולנו יש דחפים, וברור של מי המשימה לשלוט בהם היא היתממות. כמדינתנו יש חוק שאין להסתובב בפומבי עירומים, ועירום כולל חשיפת האיברים האינטימיים הכוללים את הישבן. מי שבכל זאת מרגיש.ה צורך לחשוף יעשה זאת במקומות המתאפיינים בגישה של חשיפה, כמו חוף נודיסטים. אותי כאימא לילדים מביך לראות אימהות צעירות עם ילדיהן הקטנים הולכות בחוף הים בישבן חשוף. המראה הזה פוגע לי אישית באסתטיקה המוסרית שלי.
    סגור
  • 31.
    עלק אשכרה פתאום עיתונאית...היא הכל (ל"ת)
    gnhjh 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 30.
    אברי צודק לגמרי (ל"ת)
    ליזה 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 29.
    קשה לך להשתלט על המחשבות שלך-לך לטיפול. (ל"ת)
    אמירה 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 28.
    פוסטמה
    יוסי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האמת גם את מעוררת חוסר נוחות אבל את כל הזמן דוחפת את הטמטום שלך לכל מקום
    סגור
  • 27.
    את לא מעניינת תיתקדמי (ל"ת)
    כובשי החרמון 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 26.
    נורמות חברתיות
    אמנון 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שאלה לפאולה אם המזכירה שלי תופיעה למשרד אם לבוש המתאים לחוף הים אזי אוכל לבקש ממנה לצאת ולחזור עם לבוש הולם? או שהיא זאת שתכתיב את הנורמה החברתית לאור העצמאות לקבוע איך להתלבש מתי והיכן המגיעה לה
    סגור
  • 25.
    ממתי ישבן חשוף הפך לנורמה? בוא נעבור גם לחזה. גלעד צודק (ל"ת)
    חילונית וליברלית 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 24.
    לפני 85 שנה אבי למד בבית ספר.
    סתם סיפור 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הסיסמא של בית הספר הייתה " והצנע לכת". זה היה בית ספר טוב וחדשני ויוקרתי שנקרא הריאלי בחיפה. עבור מאז המון שנים ולאן הגענו , שכל אחת מראה את החזה והתחת בכל הזדמנות במטרה אחת. לפרסם את המוצר שזה הגוף. אם פאולה לא מבינה את זה היא בבעיה קשה. קלקול הדורות. אברי מעלה נקודה למחשבה ומי שאומרת שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה מנותק מהמציאות. כי השלב הבא יאנסו הגברים את הנשים כי זה מה שבא להם...כמו בהודו...
    סגור
  • 23.
    כל הכבוד (ל"ת)
    קרן 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    אברי גלעד
    ליסה 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מה שאני אומרת הוא דעלינו הנשים לעשות חריש עמוק ובירור משמעותי וללא משוא פנים האמור לענות על הסוגיה הבסיסית לגביי הלכאורה "הבחירות שלנו החופשיות". להתעמק בסוגיית ההתניה דאותה הכתיבו כניראה גברים לגביי האופן בו הותנינט לבחור ולהרגיש את חופש הבחירה כשבייסודו ואוליי ללא מודעות של נשים מטרתו היא פתיינות התגרות במין האחר והשגת הישגים באמצעות מיניות. מה שאברי מציף זה בדיוק את סוגיית המוטיבציה הקמאית של נשים והתוצאות אצל זכרים. האם נדים באמת בוחרות להתנהל על עקבים מתישים? האם הן בוחרות במיני מציק ובבגדים הדוקים? האם הן באמת בוחרות ללכת עם חוטיני מסיק? האם הן באמת בוחרות בחזיות בכלל ובפוש אפ נוראי בפרט? האם נשים בוחרות לנפח חזה שפתים ישבן מסיבות אסטטיות? למי אנחנו מספרות את האגדות האורבניות השיקקיות הללו?? ותודה לאברי דמציף בוגיה חדובה משמעותית וכנה ואגב אין בה דום גע בפניי עצמה רק שנשים מסרסות את התחושות שהן בעצמן מנסות לעורר ...
    סגור
  • 21.
    תם זמנו
    אלי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אברי תם זמנו בתקשורת.מי רואה את התוכניות שלו חבל על הכסף וזמן שידור
    סגור
  • 20.
    את מעוררת אי נוחות.
    נינה 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הצורך הבילוי נילאה להבליט את עצמך בדברי בלע. הציבור שקרא את המאמר בהחלט הבין למה הוא מתכוון.
    סגור
  • 19.
    על אילו מחקרים את מדברת?
    נוני 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש לך סימוכין ל'מחקרים מראים שמראה חשוף או מכוסה - שניהם יכולים לעורר גירוי, זה תלוי אדם'? לא סתם יש איסור להסתובב בעירום, וחובה להסתובב לבושים. עירום נשי -מטרתו לעורר משיכה מינית. עובדה שנשים לא מסתובבות עם חזה חשוף, כי הוא איבר שגורם לגירוי מיני. כך גם עכוז חשוף. מילת המפתח היא מידתיות. חשיפה מידתית יכולה לספק את רצון האשה להרגיש נוח עם הגוף שלה, ולא לעורר פרובוקציה אצל גברים.
    סגור
  • 18.
    האישה הזו פשוט מכה שלא כתובה בשום מקום! (ל"ת)
    רוני 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    מטרידה אותי ההידחפות האובססיבית של פאולה לסדר היום. (ל"ת)
    רוניוד 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    לבוש הנערת
    צביקה 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פאולה .אברי גלעד צודק בהחלט הנערות וגם הבחורות כמעט ולא לובשות בגד אלה חתתיחת בד המכנסיים הקצרים שהן לובשות קצרות להחריד הכל פרובקטיבי ומוחצן חבל שהגענו לרצה כל כך נמוכה בחורה או מערה דתתללהש בצו האופנה אק פחותת צוחצן ויותר בד לדעתי תראה הרבה יותר נאה ומכוהדת
    סגור
  • 15.
    מה המסר?
    א. 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לבוש, כמו צורת דיבור הוא גם מסר תקשורתי. ברור שכל אחד יכול להתלבש איך שהוא רוצה, אבל כדאי גם לנסות לחשוב מה המסר שזה מעביר לסביבה.
    סגור
  • 14.
    כתבת יפה : מדוע להפיל את האחריות על הנשים? (ל"ת)
    יערה א 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 13.
    חשוף זה מעולה
    שוגר דדי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אברי אל תתאפק... שלם קצת כסף... והופ
    סגור
  • 12.
    כמה פאולה משלמת לכם שתפרסמו אותה כל יומיים? (ל"ת)
    טל 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    פמיניסטית
    Predator 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד פמיניסטית....מעניין מה תהיה תגובתה עם גבר יתהלך במכנסיים צמודים גדי להדגיש את ה"חבילה" הגדולה שלו האם היא תגיד שזוהטרדה מענית או שגם גבר ירגיש בנוח ללכת עם המכנס הזה!
    סגור
  • 10.
    אברי אישיות לא רלוונטית וכמובן גם פאולה (ל"ת)
    ציפי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    מצד אחד טייץ ממש נוח מאידך נורא עז ובוטה
    ביביסטית 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מרגישה ממש לא נוח ליד הלבוש העז הזה , מבוכה והלם ..מצד שני זה כבר נורמטיבי ב 2022 ..
    סגור
  • 8.
    קוראים לסה "אילוף הסוררת"!...
    אנו 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההשתהות שלי איך הברח כנוע!? ה ל ם!!!
    סגור
  • 7.
    עירום הישבנים
    רם שמע 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בטוח המאת האחוזים פאולה רוזברג אינה יודעת מה תפקיד הישבן אצל האישה , ולמה הגברים מסתכלים על הישבנים לפני שהם מסתכלים על פנייה ש הבחורה??? בחורה עם ישבן יפה יש לה סיםוי להתחתן הרבה יותר מהר ולכל האמור יש הסברים ומחקרים שאינם ידועים כנראה לפאולה
    סגור
  • 6.
    אברי צודק .לפחות 3 ימים בבוקר רוצים שתשדר (ל"ת)
    יעקב 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    אברי
    נירה 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אברי צודק אין מה לעשות אין שליטה ולעשות ריסטרט לא פשוט
    סגור
  • 4.
    חשיפת ייתר
    ספיר 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אברי גילעד צודק לגמרי לגבי ביגדי הים של היום שלא משאירות כלום לדימיון זה דוחה ברמות הישבן הוא איבר מיני ולא צריך לחסוך אותו 100 אחוז כל אלה שעיצבו את ביגדי הים האלה הם חולי נפש וחולי מין שרק רצו ליגרום אי נוחות לגברים זה כל כך עצוב ליראות ילדות קטנות הגילאים 12-13 שגם מראות את החריץ של התחת חייבים לעצור את זה לאלתר ולהחזיר את הצניעות הגיע הזמן כבר מיזמןןן. נא לא לבוא בתלונות לעברי הוא צודק באלף אחוז זה כבר חצה את כל הקווים האדומים מקווה שיוציאו חוק לכל חופי הים להגיע עם בגד ים צנוע ולא עם תחת לסוף גועל נפששש
    סגור
  • 3.
    אברי צודק בהחלט (ל"ת)
    אלגזירה 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    56 7
    סגור
  • 2.
    ??
    מומו 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    8 3
    עיתונאית בדיחה מגישה בקושי על דעגה גילעדי לא התכון אליך את משעממת ובתך לא לטעמו וטעמם של אחריםאת לא ברמה את רק חושבת שאת כן
    סגור
  • 1.
    "שפכה את משנתה"
    ירון 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    16 1
    וואו, השפה שלכם
    סגור
  • חדרה
    שרה 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    , אברי צודק
    סגור