טלוויזיה

דה מרקר נגד קשת וחדשות 12: "מכשירי השרצים, במה לשיח אלים וקיצוני"

העיתון הכלכלי דה מרקר, מבית הארץ, בחר במאה המשפיעים בסיכום שנה למלחמה - אלו שיוכלו להכריע אם ישראל תצליח לקום מהשבעה, אך בחרו להוסיף גם הערות ארסיות על קולגות בענף התקשורת. על מנכ"ל קשת אבי ניר ומנכ"ל חדשות 12 אבי וייס: "מכשירי השרצים", עמית סגל: "איש הספינים מס' 1 של נתניהו", ינון מגל: "טריקים זולים", ואילה חסון: "לוחמת קודש למען כל אינטרס שעשוי לשרת את נתניהו"
מערכת ice | 
קשת 12 (צילום shutterstock)
העיתון הכלכלי דה מרקר, בחר לסיכום שנת המלחמה את מאה המשפיעים, ועל הדרך התנגח בקולגות ויריבים בתחום התקשורת, דרך מאמרי דעה ארסניים נגד רובם, כאשר על הגריל גם קשת 12, חדשות 12 ואילה חסון והתאגיד.
גם על הפוליטיקאים מהקואליציה, לא חסכו בדה מרקר את שבטם, והעלו אמירות קשות וארסיות. על ראש הממשלה נתניהו כתב גיא רולניק: "שום דבר לא יעצור את מכונת הרעל, בטח שלא סיכון ביטחוני ומערכה צבאית". בן גביר? "שחקן מתוחכם וחסר מעצורים" כתב אבי בר אלי.
עורכת דה מרקר, סיון קלינבייל אף כתבה על ראשי המפלגות החרדיות בקואליציה: "באמצעות השליטה בנתניהו, ודרכו במערכת הפוליטית כולה, מהנדסים ראשי המפלגות החרדיות את אוצר המדינה, ומעצבים את פניה של החברה החרדית העתידית ואת עתיד מדינת ישראל כולה", על יואב קיש נכתב: "שר החינוך הגרוע בעולם", ועל סמוטריץ' כתב טוקר: "רוצה שהכל יתנהל לפי צורכיו הפוליטיים הצרים והמיידיים – והוא מוכן להקריב הכל בדרך לשם", ודודי אמסלם הוא "ליצן חצר עם תיק" לפי דה מרקר.
בעיתון הכלכלי לא עצרו רק בקרב הפולטיקאים, אלא בחרו לנגח גם קולגות בענף התקשורת. על מנכ"ל קשת אבי ניר ומנכ"ל חדשות 12 אבי וייס, כתב נתי טוקר: " קשת 12 עומדת להיות מסוכנת הרבה יותר לחברה הישראלית. תחת ניהולם של מנכ"ל קשת, אבי ניר, ומנכ"ל חדשות 12, אבי וייס, הערוץ נותן במה נרחבת יותר ויותר לשיח אלים וקיצוני".

צילום מסך מפרויקט המשפיעים של דה מרקר.
על עמית סגל, איתן אבריאל לא היה יכול להתעלם מעוצמתו של פרשן חדשות 12 בציבוריות הישראלית, אך הוא בחר גם להתריס: "עם עוצמה תקשורתית כזו, סגל יכול היה לשמש מגדלור של עבודה עיתונאית בשירות הציבור והדמוקרטיה, שלכאורה הוא מחויב לה מתוקף תפקידו העיתונאי. אולם הוא בחר להיות משהו אחר: דובר של בנימין נתניהו".
על ערוץ 14 הוסיף טוקר: "בערוץ 14 לא עושים עיתונות אלא תעמולה. לא נאבקים למען הציבור אלא למען המנהיג וגחמותיו. לא משדרים רק עובדות ודעות אלא גם ספקולציות זדוניות והכפשות חסרות בסיס". על ינון מגל כתב טוקר: "מגל, כמו האיש שאותו הוא מחקה, נהפך מכונה משומנת של התססת דעת הקהל, הפצת קונספירציות ושקרים – ותיעוב כלפי כל מי שלא עומד דום לטובת המנהיג ורעייתו".
גם עיתונאית מוערכת כמו אילה חסון, חטפה מדה מרקר: "דווקא הכישלון המפואר ברייטינג מעלה את השאלה מה עומד מאחורי ההתעקשות של מנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז, לגייס את חסון בשכר גבוה ולהעניק לה זמן שידור נרחב כל כך. חסון, שנחשבה פעם עיתונאית ראויה, כבר נהפכה קודם לבואה לכאן 11 ללוחמת קודש למען כל אינטרס שעשוי לשרת את ראש הממשלה בנימין נתניהו והמסרים שמפיצים חסידיו", כתב טוקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה