טלוויזיה

ערוץ i24NEWS יוחרם? "יש לאסור עליו לשדר"

ערוץ i24NEWS, שנכנס לאחרונה בישראל בפעם הראשונה בשפה העברית, משדר בשפה הצרפתית כבר יותר מ-10 שנים. כעת, על רקע המלחמה, ישנן קריאות בצרפת להחרים את הערוץ ולהוריד אותו משידור במדינה וברחבי אירופה כולה בגלל שהוא "משרת את תעמולת רצח העם של נתניהו". הבעלים פרנק מלול לא מתרגש: "אני לא נרתע מהקיצוניים"
מערכת ice | 
אולפן i24news (צילום מסך מתוך יוטיוב)
ערוץ i24NEWS, שנכנס לאחרונה בישראל בפעם הראשונה בשפה העברית, הוא ערוץ תקשורת מוכר ופופולרי מאוד בצרפת גם בשפה הצרפתית, הפועל מאז 2013 ומשדר לכל העולם גם באנגלית וערבית. אלא שבחודשים האחרונים, נשמעות קריאות בצרפת להחרים את הערוץ ואפילו היו כאלה שטענו כי "יש לאסור עליו לשדר", זאת בטענה שהוא ערוץ ציוני ופרו ישראלי.
על פי דיווח ב"וואלה" אתמול (רביעי), ישנן קריאות מצד פוליטיקאים וחברי פרלמנט צרפתים נגד שידורי הערוץ במדינה. כך למשל איימרי קארון, חבר האסיפה הלאומית בצרפת, שהעלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו בו הוא כתב: "i24 תקף את יוצרת הקולנוע היהודייה-אמריקאית שרה פרידלנד על כך שהתבטאה נגד רצח העם המתמשך בעזה והביע סולידריות עם הפלסטינים. ערוץ פרו-נתניהו זה תומך בזוועות שבוצעו בעזה כבר 11 חודשים. תזכירט לנו מדוע נאסר על RT לשדר בצרפת?".
גם תומאס פורטס, חבר נוסף באסיפה הלאומית בצרפת, התייחס לכך ואמר: "יש לאסור על i24NEWS לשדר בצרפת ובאירופה, כך גם את ערוץ RT. כבר חודשים שהערוץ הזה משרת את תעמולת רצח העם של נתניהו. היום היא תוקפת את הבמאית שרה פרידלנד שגינתה את רצח העם בעזה. הביקורת על מדיניות ישראל מותרת".
ערוץ RT הוא ערוץ רוסי, שנאסר לשידור לאחרונה בצרפת. לגבי דבריה של שרה פרידלנד, היא אמרה אחרי זכייתה בפרס בפסטיבל ונציה כי "אני מקבלת את הפרס הזה ביום ה-336 לרצח העם של ישראל בעזה ושנת הכיבוש ה-76. אני מביעה סולידריות עם העם הפלסטיני ובמאבקם לשחרור".
מגישת הטלוויזיה של הערוץ, נטלי נגר, תקפה בשידור חי א יוצרת הקולנוע על ההתבטאויות שלה: "יש לך זכות להגיד משהו על ישראל רק בגלל שאת יהודייה? תחזרי לספרי ההיסטוריה שלך, תשנני אותם ותפסיק להציג אותנו כיהודים רעים".
גם חברת הפרלמנט האירופי, רימה חסאן, יצאה נגד הערוץ במספר הזדמנויות, ובאחד מהציוצים שלה השוותה את i24NEWS לתחנת הרדיו שקראה לרצח העם הטוטסי ברואנדה וכתבה בציוץ שהעלתה: "בשנת 2024 ישראל משתמשת ב-i24NEWS כדי לקרוא לרצח עם של פלסטינים".
בעלי ערוץ i24NEWS, פרנק מלול, התייחס לכך ב"וואלה!" וטען כי "אנחנו מקפידים על סיקור עובדתי ומדויק, וזוכרים ומזכירים לעולם שהמלחמה פרצה בטבח הנורא שביצע חמאס ב-7.10, גם אם ישנם חברי פרלמט אנטי-ישראלים ששכחו איך התחילה המלחמה. אני לא נרתע מהקיצוניים שקוראים לאסור על שידורינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה