טלוויזיה

הערוצים בישראל נגד המהפכה בחדשות 13: "המטרה - לשלוט בתקשורת"

גולן יוכפז בכנס של חדשות 13: "התקשורת הישראלית נמצאת במלחמת קיום, האש בנווה אילן עושה דרכה אלינו לגבעת שאול בירושלים" ,נורית קנטי, יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות: ״עכשיו זה 13, אחרי זה התאגיד, אף כלי תקשורת אינו חסין. לא מדובר במהלכים תמימים, המטרה אחת - לשלוט על כלי התקשורת
מערכת ice | 
גולן יוכפז מנכ"ל התאגיד (צילום אבישג שאר-ישוב)

הכנס שינצח את המינוי של מנכ"לית חדשות 13 החדשה יוליה שמאלוב ברקוביץ'? מאות עיתונאים ועיתונאיות, גם מערוצים וגופי תקשורת אחרים, השתתפו היום (ראשון) בכנס חירום להצלת חדשות 13 שהתקיים בצוותא בתל אביב, בהובלת ארגון העיתונאים והעיתונאיות וועד עובדי חדשות 13.
 

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור: ״התקשורת הישראלית נמצאת במלחמת קיום. מלחמה שאם נפסיד בה -הדמוקרטיה הישראלית תשלם מחיר כבר ויתכן שלא תחזור לעצמה. הייתי בעצמי בכמה מערכות שעובדים ידעו למתוח ביקורת מושחזת על מחדלי מנהיגים, אבל בכל הנוגע לבעלי הבית שלהם הם החרישו מתוך חשש לפרנסה או לקידום".

 



עוד הוסיף: ״לאורך שנים יש ניסיונות עם הצלחות להכניס לדירקטוריונים עסקנים וגורמים פוליטיים. הטבות ומחיקת חובות במיליונים לבעלי תקשורת מקורבים. הקמת רשות ביקורת על ידי שרים. ניסיונות להשתלט על מדידת הרייטינג. ניסיונות להשתלט על ערוצים ותכנים.  הציניות הגדולה היא שלציבור מספרים שזו חלק מהמלחמה ברגולציה והכוונה לעשות שוק חופשי של תקשורת ושבירת חסמים. המטרה האמיתית היא לקשור ברצועה קצרה את התקשורת הישראלית ולנהל אותה באופן מוחלט. לשלוט עריכתית בתוכן".

כמו כן הבהיר בכנס: ״לא הצלחנו להבהיר לציבור שהמלחמה על התקשורת איננה מלחמת פרנסה של עובדיה, אלא מלחמת קיומה של הדמוקרטיה הישראלית. חבריי בחדשות 13,  אתם עושים עיתונות מצויינת, היה לזה ויש לזה קהל גדול. אנחנו בתאגיד עלולים להיות הבאים בתור. האש בנווה אילן עושה דרכה אלינו לגבעת שאול בירושלים״. 
נורית קנטי, יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות: ״עכשיו זה 13, אחרי זה התאגיד, אף כלי תקשורת אינו חסין. לא מדובר במהלכים תמימים, המטרה אחת - לשלוט על כלי התקשורת. מוטלת עלינו החובה להיות אחראיים, עירניים וחופשיים וכשמגיע הרגע שמנסים לפגוע לנו בעבודה להתנגד ולהאבק.  עכשיו זה רביב דרוקר וחדשות 13, מחר זה התאגיד, זהו קרב של כל העיתונאים והעובדים בתעשייה, ומאבק של הציבור כולו. אין דמוקרטיה בלי עיתונות חופשית. אנחנו נתמוך בכל כלי תקשורת שיפגע מהמאבק על חופש העיתונות״.
רינו צרור, מגיש גלי צה"ל: ״אחרי שנים נוראיות בגל״צ אני יכול להבין ולהרגיש כל כאב של רביב דרוקר. כשחשבתי לפרוש מגל״צ והתייעצתי עם רביב - קיבלתי את התשובה הכי מפחידה ״אני אתנקש בך״. אז עכשיו אנחנו באותו מקום. תשמרו עליו, כי כשאנחנו מתפזרים וכל אחד במצוקה ובתחנה שלו, קל לפרק אותנו. אנחנו לא נוותר על אף מילה שהתכוונו להגיד ולא נוותר על שום אייטם או פתיח. הקורבנות הראשונים הם העורכים והמפיקים. שם פותחים את הצירים ושוברים את השורות. 
לסיום הדגיש: ״השלטון מחפש את נקודות התורפה ו-13 עכשיו במצב חלש. עד שלא נדע להשתחרר מן השלטון או לייצר חוק תקשורת- עיתונות חופשית, שבו אין סיכוי לאף אחד לגעת באופן לא חוקי - עד אז אנחנו לצערי נעבור ממערכה למערכה. רק רביב, רק 13, רק מגיש או מפיק - לא יצליחו. אם התקשורת הישראלית לא תרים את הדגל - אנחנו ניפול״.
טלי מורנו, מגישה, כאן 11: ״רביב דרוקר הוא עיתונאי חושף שחיתויות, הורדה של זמן מסך מסיבה שאינה עניינית היא איום ומסר לכל העיתונאים. זהו מהלך נגד האינטרס הציבורי, נגד כל הציבור הישראלי שלא ישמעו את מה שלא בסדר. מי שנותן למהלך כזה, הוא משת״פ נגד הציבור הישראלי. וזה בטוח עסק מאוד משתלם.  שנים שיש לחץ על התקשורת הישראלית להתאים את עצמה לרצונות של השלטון. הציבור הישראלי ציבור עיקש ופיקח ונאבק נגד זה. שמבקשים להשתיק אותנו מנסים להשתיק את הציבור. הגיע הזמן להפסיק לפחד. לא מספיק לדבר, לצייץ, זה הזמן לפעול ביחד כקבוצה״.
אמנון אברמוביץ', פרשן חדשות 12: ״אבי וייס מנכ״ל חברת החדשות שלא יכל להגיע ביקש שאדבר בשם החברה ובשמו. עיתונאים יכולים להרשות לעצמם לפרסם ולהזדהות עם עמיתים, כי זה אינו משחק שסכומו אפס, המרחב פתוח לכולם, כולנו באותה גיגית, לכן אנחנו חייבים להיות ערבים זה לזה.
״ראש הממשלה הנוכחי רואה בתקשורת את חזות הכל. נאמר עליו שהוא העורך הראשי של המדינה. ככה זה כשמדובר בארטיסט ולא בלידר. לכן עיתונאי משובח כרביב מעכיר את שלוותו התקשורתית שהיא שלוותו הקיומית. 
״ישראל היא נמצאת במלחמה, והיא חברה מפוצלת - לכן חשוב לגבש אותה סביב תכניות כמו אזור מלחמה ולא להסיח את הדעת ולפזר עליה רק בידור ושעשועים. אני פה אומר זאת בשמי ובשם חברת חדשות 12 ומרבית עובדיה״.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה