טלוויזיה

אחרי 8 חודשים בלבד: הערוץ החדש בישראל בפרידה כואבת

רעידת אדמה בתקשורת הישראלית, שלא במיינסטרים: טלי בן עובדיה עוזבת את 'רלוונט' - האם זה סופו של חלום התקשורת העצמאית?
מערכת ice |  1
טלי בן עובדיה (צילום טוויטר/ טלי בן עובדיה)
בעולם התקשורת הישראלי, שנמצא במשבר מתמשך, נרשמה אתמול טלטלה נוספת: טלי בן עובדיה, העורכת הראשית של מיזם התקשורת החדשני "רלוונט", הודיעה על פרישתה מהתפקיד - רק שמונה חודשים לאחר השקת הפרויקט השאפתני. על פי הפרסום בוואלה סלבס, ההחלטה הדרמטית מעלה שאלות נוקבות לגבי עתיד התקשורת העצמאית בישראל ומשקפת את האתגרים העצומים שעומדים בפני יזמים בתחום.
"רלוונט", שהוקם בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, היה אמור להיות מענה לצמא של הציבור הישראלי לתוכן איכותי ועצמאי. המיזם, בהובלתם של אנשי תקשורת מנוסים כמו בן עובדיה, מודי פרידמן, ושילה דה-בר, הבטיח לשנות את כללי המשחק בשוק התקשורת המקומי. אולם, המציאות הוכיחה עצמה כמאתגרת הרבה יותר.

מומחי תקשורת מצביעים על מספר גורמים אפשריים לקשיים של "רלוונט". ד"ר תמר אשורי, חוקרת תקשורת מאוניברסיטת תל אביב, מסבירה: "הקמת גוף תקשורת חדש בעידן הדיגיטלי היא משימה מורכבת. הקהל מפוזר בין אינספור פלטפורמות, והרגלי הצריכה השתנו דרמטית. מה שעבד לפני עשור, כבר לא בהכרח רלוונטי היום."
הפרישה של בן עובדיה מגיעה על רקע שמועות על מגעים לרכישת ערוץ רשת 13 על ידי ניר צוק, הבעלים של "רלוונט". מהלך כזה, אם יתממש, עשוי לשנות את מפת התקשורת בישראל. "זה יכול להיות ניסיון לאחד כוחות ולייצר גוף תקשורת גדול יותר, שיוכל להתמודד טוב יותר עם האתגרים הכלכליים," מעריך רון לשם, יועץ אסטרטגי לחברות תקשורת.
למרות הקשיים, בן עובדיה נשמעת אופטימית במכתב הפרידה שלה לעובדים. "הפכנו חלום למציאות," היא כותבת, "ואני בטוחה שתמשיכו להשפיע ולעשות טוב." אך השאלה הגדולה נותרת: האם יש עתיד לתקשורת עצמאית ואיכותית בישראל? התשובה לשאלה זו עשויה להשפיע לא רק על עתיד "רלוונט", אלא על עתיד הדמוקרטיה הישראלית כולה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פתיחות וקבלת האחר
    זה לא אותו השליין 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שליין שקיבל מיליונים לבזבז על "ישבן האומה"? אלו התלתלים שיצאו נגד הוצאת ספרים נפלאה ויוצאת דופן בשם "סלע מאיר"?
    סגור