טלוויזיה

כאן 11 במהלך פורץ דרך: זה מה שיקרה לראשונה בטלוויזיה בישראל

כאן 11, תאגיד השידור הישראלי, בשיתוף עם הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה, ינגישו את הסרט התיעודי "אני רואה אותך" גם לעיוורים וכבדי ראייה, כמו גם את פרק הבכורה של העונה הראשונה של "שלי הכובשת". השידורים הינם פורצי דרך ומתקיימים לראשונה בטלוויזיה הישראלית בתוכן שמונגש לנוער, ומגיעים על רקע יום המודעות וההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה בישראל, שיחול ב-6.6.
מערכת ice | 
בניין התאגיד בירושלים (צילום שי אפשטיין)
כאן 11, תאגיד השידור הישראלי, בשיתוף עם הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה, ינגישו את הסרט התיעודי "אני רואה אותך" גם לעיוורים וכבדי ראייה, שזו גם תהיה הפעם הראשונה לתוכן תיעודי וסדרה לילדים ונוער, שיונגשו גם לעיוורים וכבדי שמיעה בישראל. 
הסרט "אני רואה אותך" ישודר בכאן 11 ביום חמישי הקרוב 6.6.24 בכאן דיגיטל, באפליקציה ובאתר. בנוסף לכך, גם סדרת הנוער "שלי הכובשת" של כאן חינוכית תונגש בכאן דיגיטל. המהלכים הללו מגיעים לרגל ה "Blind Day" - יום המודעות וההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה בישראל, שיחול ב-6.6.
הסרט "אני רואה אותך" של הבמאי אדם וינגרוד עוסק בפצוע צה"ל, דן ליאני, שראייתו נפגעה במלחמה. ההנגשה כוללת תוספת של קריינות מוקלטת המתארת את המתרחש על המסך תוך שמירה על פסקול הסרט המקורי, ללא הפרעה לדיאלוגים ולמוסיקה.
הספרייה לעיוורים היא חלוצת תחום הנגשת הסרטים והתוכניות לציבור העיוורים וכבדי הראייה בישראל ומקיימת שיתופי פעולה רבים עם התאגיד בתחום ההנגשה, ולראשונה גם בתחום הסרטים הדוקומנטריים ותכנים לילדים ונוער.
העונה הראשונה של "שלי הכובשת" תעלה ב-6.6 גם היא כאמור בגרסה המונגשת לעיוורים לקהל הצעיר בכל פלטפורמות הדיגיטל של כאן חינוכית (כאן BOX, יישומון ואתר).
הגרסה הופקה ע"י "המרכז לתרבות מונגשת מיסודה" של הספרייה לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה, ובסיוע מועצת הפיס לתרבות ואומנות. בעונה השנייה של "שלי הכובשת" יש התייחסות להנגשה קולית כאשר יורם ארבל מופיע במגרש ועוזר לצופה העיוור להבין מה קורה במהלך המשחק במגרש.
"המרכז לתרבות מונגשת" מפיק תיאור קולי לסדרות וסרטים ישראליים מזה 10 שנים ומאפשר לעיוורים וכבדי ראייה בכל הארץ ליהנות מתכנים מגוונים. תאגיד השידור הישראלי כבר הנגיש בעבר שידורים מרכזיים בהם אירוויזיון, מונדיאל, ומשדרי בחירות לכנסת ועכשיו לראשונה גם תוכן תיעודי וסדרה לילדים ונוער.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה