טלוויזיה

יצחק מירילשוילי בהשקעת ענק: זה הערוץ החדש שייפתח בישראל

אחרי פטריק דרהי וניר צוק, המיליארדר הישראלי, יצחק מירילשוילי, בעליו של ערוץ 14, מקים חברה חדשה וערוץ כלכלה חדש בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. הערוץ החדש כבר מנהל מגעים לשיתוף פעולה עם רשתות בינלאומיות ידועות, ויעסוק לראשונה בישראל בכלכלה בלבד משעות הבוקר ועד הלילה. כל הפרטים | בלעדי
יהודה לוינגר |  8
יצחק מירילשוילי (צילום ויקיפדיה/ Ronen Goldman)
לאחר שהוא יכול לסמן וי רציני על השקעה בערוץ 14, לאור העלייה המשמעותית ברייטינג, המיליארד והמשקיע הישראלי, יצחק מירילשוילי, ממשיך להקמת חברה חדשה וערוץ חדש שלראשונה בישראל יעסוק בנושאי כלכלה בלבד מהבוקר ועד שעות הלילה. שמו: "ערוץ הכלכלה", העורך הראשי: ערן בר טל, וכל זאת בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.
בשנה האחרונה לא מעט מיזמי תוכן בפלטפורמות שונות עלו בישראל ושינו לחלוטין את שוק הטלוויזיה והצפייה הישראלי. מהסטרימינג של RGE וקשת: FREETV, שלאחרונה הסתער במסע של קמפיין רציני, עד "רלוונט" מבית היוצר של ניר צוק ששמו נקשר אף לאחרונה עם רשת 13, פטריק דרהי עם הערוץ החדש בעברית i24NEWS, ועתה גם ראש בראש גם יצחק מירלשוילי עם ערוץ כלכלה חדש.
שני האחרונים ינסו להיכנס לנישה חדשה שלא הייתה לפני כן בישראל: i24NEWS הלכו על המחסור בסיקור של 24-7 בטלוויזיה הישראלית, הן בשעות הלילה והן בשבתות וכדומה, ואף ייצרו ערוץ בעברית שיש לו קשרים לא מבוטלים עם תקשורת ערבית במדינות המפרץ. יצחק מירלשוילי מזהה מהצד השני מחסור בתקשורת כלכלית, שהתכניות הייחודיות המסקרות את עולם הכלכלה בלבד הולכות ומתמעטות בערוצי הטלוויזיה המרכזיים. 
ההשקעה של מירילשוילי כבר מתקדמת משמעותית והוא מכוון מראש להיות בחלק מהספקיות השונות, כאשר ערוץ הכלכלה החדש ישודר ב-OTT דרך האינטרנט. את הערוץ החדש ילווה אתר אינטרנט שכבר החל פעילות. הערוץ החדש מכוון מאוד גבוה ואף נמצא במו"מ עם גופי תקשורת כלכליים בינלאומיים. האולפנים החדשים גם הם כבר בבנייה, והצפי להשקה הוא סביב אוקטובר השנה. בדומה לערוץ החדש בעברית של i24NEWS.

יש לציין שעבור מירלשוילי מדובר בחברה נפרדת לגמרי מערוץ 14 ושתהיה ישות עצמאית עם ניהול נפרד, המשרדים והאולפנים יישבו במגדלי בסר, ואף כתב או טאלנט מערוץ 14 לא יהיה בערוץ החדש - על אף היתרונות הכרוכים בשיתוף פעולה עם כלי תקשורת שכבר קיים. כך למשל, שרון גל, שיש לו עבר עשיר בסיקור הכלכלה, לא יהיה חלק מהערוץ החדש. מדובר בהחלטה אסטרטגית שנועדה להפריד בין שתי הישויות לגמרי.
"ערוץ הכלכלה" יעסוק בכלל הנושאים סביב הכלכלה הישראלית: שוק הון, מאקרו, נדל"ן, צרכנות, דאטה, הייטק וכדומה. האתגר הכרוך בכך הוא ברור: מילוי תוכניות כלכליות משעות הבוקר ועד שעות הלילה, כאשר אתגר הרייטינג הוא לא פשוט. לוח השידורים של הערוץ עוד לא התמלא, וגם "תכנית הדגל" עדיין בתכנונים. שם אחד שכבר אפשר להעריך שיתפוס מקום מכובד בערוץ החדש הוא דני רופ, שעל המעבר שלו כבר דיווחנו בפברואר השנה. אם חשבנו שעונת הציד של הכתבים בישראל קצת נרגעה לאחר מילוי רוב השורות ב-i24NEWS, אולי היא נפתחה מחדש.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    סוף סוף עוד ערוץ שפוי - תתררגלו לאמת (ל"ת)
    שירן 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 6.
    האיש שהרס את ישראל. לגרש אותו מהמדינה. (ל"ת)
    ירושלמי 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 5.
    מסית ומדיח אחראי לחורבן ישראל (ל"ת)
    יהודי 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 4.
    ערוץ נוסף יצטרף לערוץ 14 בהפצת שנאה ושקרים.
    לא מבינים בכלכלה 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    9 3
    לא נצפה בו.
    סגור
  • 3.
    לא סומך על בעלים של ערוץ תרעלה שמפיץ שקרים והסתה
    אני 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    8 3
    ולכן לא אצפה בו, ומקווה שרבים יעשו כמותי
    סגור
  • 2.
    מירלשוילי מתגלה כעלוקה ומרעיל תודעתי (ל"ת)
    אלברט 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 1.
    המון אנשים ואני כמוהם נשמח לערוץ שכזה
    דודי א 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    7 7
    הלוואי ויצליח הערוץ. והאיש שיתקרב המועד תפרסם דרך הקהל בקשה לרעיונות מהציבור לתוכן שמעניין אותם . תקבל מאות רעיונות. ואנשים שיציעו את עצמם להיות פעילים בו יאללה תעלה ותצליח
    סגור
  • מינים מי מסית והורס מדינה שלמה.
    שני פנינה 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפשפשו בציציות שלכם,אתם חיים בלל לנד. אתם חושבים שהמדינה של אבא שלכם. לא נשתוק עוד. א רכיסטים שמאלנים. שונאה הארץ והמדחנה.
    סגור