טלוויזיה

מכה לצופי ערוצי הספורט בישראל: בקרוב תשלמו הרבה יותר על שידורים

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין החליטה לבטל חובות שידור של תכני ספורט המשודרים בערוצי הספורט הכלולים בחבילות הבסיס של הוט ויס, וזאת לטענתם לאור השינויים המהותיים שהתרחשו בשוק השידורים. מדובר במכה קשה עבור צרכני הספורט בישראל, שייאלצו לשלם בקרוב הרבה יותר כסף עבור צפייה בשידורים ישירים של משחקים
מערכת ice |  3
שידורי הספורט בדרך למהפכה (צילום shutterstock)
המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין החליטה היום (ה') לבטל חלק משמעותי ממדיניות היסטורית שנקבעה בשנת 2009 ומצאה כי אין לה עוד מקום. מדובר בביטול של חובות שידור של תכני ספורט המשודרים בערוצי הספורט הכלולים בחבילות הבסיס של הוט ויס, וזאת לטענתם לאור השינויים המהותיים שהתרחשו בשוק השידורים בכלל ובשוק שידורי הספורט בפרט וביניהם העלייה במחירי זכויות השידור הממומנת על ידי כלל הצרכנים - גם אלה שאינם צופים בספורט.
לנוכח משמעות ההחלטה וכדי לאפשר לכלל הגורמים להיערך, הוחלט לקבוע הוראת מעבר של שנה לכניסת ההחלטה לתוקף. מסקירה כלכלית שבוצעה עבור המועצה היא טוענת כי נמצא כי ביטול המפרט יגדיל את יכולת המיקוח של הוט ויס, יוסיף גמישות בהצעת חבילות שונות והתאמתן להרגלי הצפייה של המנויים , יפחית עלויות רכש תוכן עודפות ויגביר את התחרות. בנוסף, לטענתה של מועצת הכבלים בטווח הבינוני-ארוך עשוי המהלך להביא להפחתת מחירי זכויות השידור, אלא שכעת, צרכני הספורט בישראל ייאלצו לשלם הרבה יותר כסף עבור שידורי ספורט ומדובר במכה קשה מאוד עבורם.

היום פועלים בשוק השידורים חמישה ספקי תכנים מקומיים ומספר ספקי תכנים בינלאומיים המשדרים מספר לא מבוטל של ערוצי ספורט. בנוסף, עליית מיזם FREETV המשותף ל-RGE ולקשת גרמה לכך שהוט ויס חייבות לרכוש הלכה למעשה תוכן מספק המבקש להתחרות בהן.
ועדת פולקמן - ועדה בינמשרדית שהגישה מסקנותיה בשנת 2021 - המליצה לבטל את מפרט הספורט כדי לאפשר לספקי התכנים להציע חבילות מותאמות למנויים שלא יהיו מוגבלות למפרט כזה או אחר, ומבלי לכפות תכני ספורט על מנויים שאינם מעוניינים בכך, כך לטענתה של המועצה.
כעת, אסדרת הספורט תבוסס על רשימת אירועים מוכרזים – אירועי ספורט בעלי עניין רב. למעשה, בכבלים ובלוויין תיוותר רשימת האירועים המוכרזים שקבעה המועצה המכתיבה כי שידורים של אירועים מוכרזים יתאפשר בערוצים ללא תשלום נוסף בלבד (כולל המשחק המרכזי של ליגת העל). ספורט נשים וספורט פראלימפי ישארו בחבילת הבסיס
כמו כן המועצה קבעה בהחלטתה כי נוכח החשיבות המיוחדת שיש לשידורי ספורט נשים וספורט פראלימפי מטעמים של שוויון ומגוון הרי שהוט ויס יהיו חייבות להמשיך לשדרם בתפוצה רחבה, כפי שהיה נהוג עד עתה.
מ-RGE, החברה שמפעילה את ערוץ הספורט, נמסר בתגובה: "ההחלטה של מועצת הכבלים והלווין היא החלטה הרסנית שפוגעת קודם כל בציבור חובבי הספורט בימים של עליית מחירים כללית במשק. החלטה זו תזעזע את שוק שידורי הספורט ותפגע אנושות בספורט הישראלי, בענפים הקטנים ובתרבות הספורט בישראל. נעשה כל שביכולתנו על מנת לשנות את ההחלטה במטרה לשמור על הספורט בישראל ועל צופיו. שר התקשורת בתגובתו מבין את ההשלכות הרסניות של החלטת המועצה ומאמינים שיידע לנווט בין המרכבויות ולפעול באופן שימנע את קריסת שוק שידורי הספורט לטובת כלל הציבור בישראל".
יו"ר מועצת הכבלים והלווין ניר שויקי, אמר: "כרגולטור אחראי חובה עלינו לבחון את הרגולציה המוטלת על השוק מעת לעת. החלטת המפרט נקבעה בשוק אחר, של שתי פלטפורמות בלבד ומעט תחרות. זה אינו העולם הקיים היום. כשמדובר ברגולציה המטילה חיובים כבדים נדרשת התאמתה למציאות המשתנה.
המטרה היא לאפשר חופש תכניתי גדול יותר לחברות המשדרות והקטנת הנטל הרגולטורי שקיים על הוט ויס מכוח החובה הנוכחית, תוך שמירה על שוק השידורים ועל המנויים, שיוצעו להם חבילות שונות בהתאם להעדפתם. ביטול המפרט משמעו ביטול הסבסוד הצולב שנשאו בו מי שלא צפו בשידורי הספורט כמו גם הגדלת התחרות בשוק".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גנבים
    מעין 08/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם סוחטים אותנו רק כדי להכניס עוד כסף לכיסים נבלות רודפי בצע
    סגור
  • 2.
    לא ולא. בקרוב נבטל את המינויים ושתאבדי הבצע יתרוששו. (ל"ת)
    מסביר פנים 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    פרי טיוי גורם לנו לשלם יותר (ל"ת)
    אלון 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור