טלוויזיה

אילנה דיין חוגגת הישג אדיר: הנתונים החריגים של "עובדה" נחשפים

התוכנית "עובדה" עם אילנה דיין שמשודרת בקשת 12, סיימה עונה מרתקת במיוחד עם נתוני רייטינג של 17.3% בממוצע - הכי הרבה מאז הפיצול של ערוץ 2
מערכת ice |  3
אילנה דיין (צילום פייסבוק/עובדה)
אילנה דיין, מגישת ויוצרת התוכנית "עובדה" בקשת 12, היא ללא כל ספק אחת העיתונאיות המוערכות והטובות ביותר שיש בישראל. היום (שישי) האמירות הללו גם מקבלות גושפנקא אחרי שנודע כי תוכניתה של דיין, עובדה, השיגה נתוני רייטינג מצוינים אתמול של 15.8% בפרק הסיום של העונה. 
העונה האחרונה של עובדה התמקדה בעיקרה בסיפורים הקשים ממלחמת חרבות ברזל. דיין ריתקה אותנו בכל פרק למסך עם ראיונות בלעדיים ונדירים במיוחד, סיפורים קשים ומעוררי השראה משדה הקרב ועוד. למעשה, מדובר בעונה החזקה והניצפת ביותר של עובדה מאז הפיצול של ערוץ 2. התוכנית עובדה סיימה עם ממוצע רייטינג מצוין של 17.3%. 
כזכור, לאחרונה, מספר שבועות אחרי פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", אילנה דיין עברה לצד של המרואיינת, וסיפרה בראיון מרתק ל-CNN , על מה היא חושבת שבאמת קורה כרגע במלחמת 'חרבות ברזל' ומה דעתה על הסיקור, כשהיא מודה שאפילו היא לא ידעה שזו היריבה שנמצאת מעבר לגדר.
דיין הסבירה: "את צריכה לזכור שישראל היא מדינה שאין בה רמות הפרדה, כולם מכירים את כולם. אז הממשלה מדברת על הגנה ותקיפה קרקעית ועל השלב הבא של המלחמה ושנביס את חמאס, נהרוס ונמחק את חמאס ונשמיד אותם מעל הפני האדמה, אבל כשאני מדברת על שינוי בדעת הקהל, המשפחות נואשות וישראל היא מדינה שבה אתה לא יכול לעזוב את המשפחות האלה בלי מענה".
עוד טענה: "אני חייבת להגיד לך כריסטיאן, שבימים הראשונים חיפשתי מילים, ואז נסעתי לשם, לגבול עזה, לאחת הקהילות שיותר הושפעו מהתקיפה המחרידה הזאת ביום שבת, 7 באוקטובר, את עומדת מול מוות, את עומדת מול גן עדן שהפך לגיהינום. אני יכולה להגיד לך שהייתי בקיבוץ בארי וקולגה שלי שעבד איתי, כל משפחתו הוצאה להורג באקדח - ההורים ושני ילדים קטנים. קולגה נוסף שלי, צלם חדשות, הוא נרצח, אשתו נרצחה, שני ילדיו התחבאו בארון ובתו בת השלוש נחטפה לעזה".

דיין אמרה לסיום: "דבר אחד שמבינים על 7 באוקטובר הוא שלא כל הפלסטינים הם חמאס, אבל לא היה את חמאס אלמלא הם היו מגוננים ונתמכים ומוצלים על ידי אלפי מאות פלסטינים. זה לא כדי לומר שיש לי פתרון. איך את מפרידה את האוכלוסייה מפעולות חמאס? אני יודעת דבר אחד. המציאות לפני 7 באוקטובר לא יכולה להיות אותה מציאות. כמו שאמר הנשיא ביידן, 'אני רוצה שישראל תילחם לא רק כמדינה שנלחמת על חייה ועל אנשיה, שתילחם כדמוקרטיה עם ערכים אנושיים ואתוס אנושי' - שזה חלק מאיתנו, כישראלים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שמאל
    חי 04/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש בה משהו נאיבי
    סגור
  • 2.
    סוג ז
    חגית 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיתונאית סוג זץמעבירה אג’נדה פוליטית שואלת דאלות שמתאימות לה איבדה אמינות ודרך
    סגור
  • 1.
    מקצועית
    עדן 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אישה מקצועית מאוד רואים תוכן רב שהיא מביאה כמו שצריך, מקצוענית.
    סגור