תיירות

אל על בהחלטה דרמטית: מבטלת את הטיסות הישירות למדינה הזאת

חברת התעופה הבינלאומית של ישראל, אל על, החליטה להפסיק את הטיסות הישירות לדרום אפריקה, בעקבות הירידה בביקושים והתביעה שהגישה נגד ישראל בהאג, החל מסוף חודש מרץ
מערכת ice |  2
אל-על (צילום דוברות אל-על)
על רקע התביעה בבית הדין בהאג שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בטענה ל"רצח עם" שישראל מבצעת בעזה, חברת התעופה הבינלאומית של ישראל, אל על, יצאה היום (שישי) בהחלטה דרמטית במיוחד, במסגרתה החליטה החברה להפסיק את קו הטיסות הישירות לדרום אפריקה. 
הסיבה לכך היא לא רק התביעה שהגישה דרום אפריקה, אלא העובדה כי הישראלים הפסיקו לטוס במדינה ואין כמעט בכלל ביקוש לקו הטיסות הזה., קו הטיסות יופסק באופן סופי החל מסוף חודש מרץ, אז יפסיקו הטיסות הישירות של החברה בין תל אביב ליוהנסבורג.

בהודעה הרשמית של אל נכתב: "בעקבות המצב הביטחוני הנוכחי נרשמת ירידה משמעותית בביקושים בקרב הנוסעים הישראלים ליעדים שונים, בניהם יוהנסבורג שבדרום אפריקה. החל מסוף חודש מרץ 2024, חברת אל על תשהה את פעילותה בקו יוהנסבורג-ת״א, וזאת על מנת להתאים את תמהיל היעדים לביקושים. כלל הנוסעים שטיסותיהם יבוטלו, יעודכנו על כך ויתאפשרו מספר חלופות שהנוסעים יוכלו לבחור בניהן. השהיית הקו ליוהנסבורג תאפשר הרחבת פעילות ליעדים הקיימים, לצד בחינת אפשרויות ליעדים חדשים".
כידוע, היום אמור בית הדין בהאג לקבת החלטה סופית בנוגע לתביעה שהוגשה על ידי דרום אפריקה. בין האפשרויות לצעדים זמנים ניתן לציין כי בית הדין יכול לחייב את ישראל בהפסקת הלחימה וגם יכול לא להחליט על צעד כלשהו עד הכרעה סופית שתינתן בעוד מספר שנים, אולם נראה כי הסיכוי שאחד מהם יקרה נמוך. 
ההחלטה בסופו של דבר תתקבל בהתאם למספר מאפיינים: נסיבות תחילתה, קרי מתקפת חמאס ב-7.10 והתגובה הישראלית שהיא תגובה הגנתית בפני החוק הבינלאומי והאם בית הדין יכיר במתקפת חמאס כפשע מלחמה, למרות שהארגון עצמו לא כפוף לבית הדין. בית הדין גם יכול לדון בשאלת הקשר של דרום אפריקה למקרה, עקב העובדה שאין להם קשר ישיר לסכסוך.
מדובר ב-17 שופטים שיישבו בדיון כאשר הנציג הישראלי יהיה אהרון ברק לשעבר נשיא בית המשפט העליון ומשפטן בעל מעמד בינלאומי. אישום נגד ישראל עלול לגרום לפתיחת חקירה נגד אנשים וקצינים ישראלים וגם לאפשר למדינות הנחשבות ידידותיות לעשות צעדים דומים נגד ישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החזירות של אלעל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    רוני 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנצלים בלי בושה בזמן מלחמה להעלות מחירים בצורה מוגזמת מלחמה עושה טוב לאלעל!
    סגור
  • 1.
    לבטל טיסות לטורקיה (ל"ת)
    יעל 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור