תיירות

נתב"ג עשוי לקרוס? עובדי הקרקע בחל"ת ושירות הקרקע בצרות

על רקע הוצאת עובדים רבים לחופשה ללא תשלום, בענף התעופה קוראים לממשלה: "העבירו את כספי החל"ת לעובדי חברות שרות הקרקע"
מערכת ice |  1
מזוודות בשדה תעופה (צילום פלאש 90)
בעקבות החלטת מרבית חברות התעופה הזרות להפסיק את הטיסות לנמל התעופה בן גוריון בשל המלחמה, בחברת לאופר מקבוצת ממן, המעניקה שירותי קרקע לנוסעים ולמטוסים בנתב"ג, מתריעים שעובדים רבים שהוצאו לחל"ת לא יחזרו לעבודתם לאחר החזרה לשגרה והדבר עלול לגרום לקשיים.
בלאופר טוענים כי בשונה מחברות אחרות, הפעילות בענף התעופה כמעט ונעצרה לחלוטין. נכון להיום, 80% מחברות התעופה הזרות שאנו מייצגים בישראל עדיין לא עדכנו לגבי מועד חזרתן והיתר, במקרה הטוב, עדכנו כי במהלך חודש מרץ.
 
המשמעות היא שענף התעופה בכלל וחברות שרותי הקרקע בפרט יוותרו במצב של אי ודאות במשך לפחות 3 חודשים. כנגזרת מכך, העובדים שרק לפני חצי שנה חזרו לשגרת עבודה רגילה בנתב"ג אחרי הקורונה, לא יסכימו להמתין שוב עד שהענף יחזור לפעילות מלאה ויתחילו לחפש עבודה במקומות אחרים.
אנו קוראים לממשלה לסייע באופן מיידי ולאפשר לחברות שרותי הקרקע להעביר אליהן את תשלומי החל"ת מה שיאפשר להן להמשיך ולהעסיק את העובדים כעובדי חברה. זאת הדרך היחידה להמשיך ולהפעיל את נתב"ג, שכן אם לא, נמצא עצמנו שוב בכאוס שהתרחש לאחר תקופת הקורונה, עם חזרת נתב"ג לשגרה. ציינו בלאופר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עבדים
    עמוס 11/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתב"ג הוא טוב למעברים לטיסות בתור אדם שעבד שם בתור מעמיס כבודה מזוודות של נוסעים פשוט בית חרושת לעבדים וסכנת נפשות לעבוד שם מי שעובד שם במזוודות אנשים עם חובות כבדים או אנשים נטולי השכלה או מטומטמים ברמות הלוואי שיקרוס הנתבג הזה ושיזרקו כולם שם
    סגור