תיירות

הטיסות שלכם בסכנה? שדות התעופה באירופה בדרך לשביתה

התקופה הכי עמוסה בנתב"ג כבר החלה, אך התיירים הישראלים עדיין עתידים להיתקל בלא מעט בעיות במהלך החופשות שלהם. אין ספור עובדים ברחבי יבשת אירופה מאיימים בהשבתה, וחלקם כבר התחילו לשבות בשבוע שעבר
מערכת ice |  1
שביתה (צילום shutterstock)
כאן בארץ אנו די רגילים לפעילות בלתי סדירה בנמל התעופה המרכזי שלנו, אבל נדמה שבאירופה המצב עתיד להפוך להרבה יותר קריטי. כבר מאז משבר הקורונה שהביא למחסור עצום בכוח אדם, מתקיימים יותר ויותר עיצומים, סכסוכי עבודה ושביתות בנמלים השונים, ובקרוב כל זה יגיע לשיא חדש.
לפי וואלה, בקרי התנועה האווירית שמשתייכים לחברת יורוקונטרול עתידים להגיע בקרוב להסכם עם איגוד עובדי המדינה של האיחוד, במטרה למנוע שביתה ארוכה בקיץ. אם הצדדים לא יגיעו להסכם, בקרי התנועה עתידים לפתוח בשביתה ארוכה שתשפיע על אין ספור טיסות ברחבי היבשת.
כמו כן, הבלגן בבריטניה אומנם עתיד להגיע בקרוב לסיום עם הגעה להסכם עם אין ספור עובדי נמלי תעופה, אך הדבר כבר השפיע מאוד על לוח הטיסות ומאות מהן כבר בוטלו ועוד לא נקבעו מחדש. מנגד, באזורים החיצוניים ללונדון מאיימים בשביתה בגלל אי הסכמה על שכר אנשי ביטחון וטכנאים. הצפי לשביתה הוא 15 באוגוסט והדבר עתיד להשפיע על טיסות של החברות וויז אייר, ריינאייר, לופטהנזה ועוד.
השביתה הזו תתלווה בשביתה נוספת מטעם איגוד נהגי הרכבות במדינה. עם זאת, השביתה הזו עתידה להסתיים בעוד יומיים.
אם תכננתם לטוס לבלגיה בקרוב, חשוב שתדעו כי טייסי חברת ריינאייר במדינה זו כבר פתחו בשביתה בשבוע שעבר והדבר הביא לביטול של כמאה טיסות. הטייסים מוחים על ביטול שעות עבודה ומנוחה ועל קיצוץ בשכרם. בעת זו לא ידוע מתי השביתה תיגמר.
שביתה נוספת באירופה צפויה להתחיל כבר עוד יומיים. צוותי קרקע בשדות התעופה בפורטוגל עתידים לשבות כאות מחאה על סכרם הנמוך. משמע, שגם אם הטיסות שלכם עתידות לצאת כרגיל, ייתכנו עיכובים ניכרים בהליכי הבידוק, הצ'ק אין, העברת המזוודות ועוד. שביתה דומה צפויה להתרחש בעוד כשבוע, אלא הפעם בספרד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכל מאת ה'
    חקי חיון 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקי חיון , בתחום הטיסות תחבורה למיניהם.רשת האינטרנט ובכל דבר.עניין.נושא.תחום בעולמנו אלוהים בוחש במוחות קובעי דעה.עמדה וגם במוחות עובדים.אנשיםות.וכו' על מנת ליצור כאוס בעולמנו ומכאוס זה להצמיח שינוי באנושות בהתאם לתוכנית האלוהית.
    סגור