תיירות

רוצים דרכון חדש עוד היום? זו הלשכה היעילה בישראל

850 תורים נפתחו להנפקת דרכונים בבני ברק: "הזדמנות עבור כל מי שמתכנן נסיעה בחודשים הקרובים, לחדש את דרכונו ואת דרכון כל בני המשפחה.  היכנסו לאפליקצית Myvisit, הקלידו על ״המרכז לדרכונים בבני ברק״ ותוכלו לקבוע תור כבר להיום או למחר. ניתן להגיע למרכז להנפקת דרכונים בזימון תור בלבד ו להנפקת דרכון ביומטרי"
כפיר אדר | 
דרכונים (צילום shutterstock)
אחרי שכמעט 400 אלף ישראלים קיבלו שירות על פני שישה שבועות של עבודה מאומצת בלשכות הגדולות ברחבי הארץ, רשות האוכלוסין וההגירה בהודעה חשובה היום (רביעי) לישראלים שעדיין לא חידשו את הדרכונים.
מהלשכה נמסר: "פתחנו עבורכם 850 תורים להיום ולמחר, במרכז להנפקת דרכונים בבני ברק. הזדמנות עבור כל מי שמתכנן נסיעה בחודשים הקרובים, לחדש את דרכונו ואת דרכון כל בני המשפחה.  היכנסו לאפליקצית Myvisit, הקלידו על ״המרכז לדרכונים בבני ברק״ ותוכלו לקבוע תור כבר להיום או למחר. ניתן להגיע למרכז להנפקת דרכונים בזימון תור בלבד ו להנפקת דרכון ביומטרי בלבד".

רק לאחרונה פרסמנו ב-ice, עו"ד נחמה עובדיה ממשרד עורכי הדין דקר-פקס-לוי-רוזנברג, הגישה בימים אלה עתירה לבג"ץ, בבקשה לקיים דיון דחוף במתן צו על תנאי נגד שר הפנים משה ארבל ורשות האוכלוסין וההגירה, בעניין החלטתם לסגור את כלל מחלקות האשרות של רשות האוכלוסין וההגירה בישראל, למשך כחודש, לטובת מבצע 'מרתון דרכון'. 
על פי פרסומים בתקשורת, מטרת המבצע היא לסייע לאזרחים שאין להם דרכונים ורוצים לצאת לחו"ל, להנפיק דרכונים ללא קביעת תור מראש. המטרה עצמה חיובית, אך את מחיר סגירת הלשכות משלמים אזרחים אחרים הזקוקים לשירותים השוטפים של משרד הפנים, אשר הוקפאו לחלוטין.
 
העותר הוא משרד עורכי דין פרטי העוסק במתן שירות לאזרחים ישראלים ואזרחים זרים הפונים לרשות האוכלוסין בנושאים כמו ענייני הגירה, איחוד משפחות, עליה לישראל, ובקשות מקלט. 
העתירה הוגשה בעילה של פגיעה בחופש העיסוק של המשרד, וכן בשם כל הנפגעים מהחלטת שר הפנים שמספרם מגיע, על פי הערכות, לעשרות אלפים. לפי העתירה, בתחילת החודש כינס שר הפנים ארבל מסיבת עיתונאים, במהלכה הודיע על תחילת מבצע 'מרתון דרכון' במסגרתו יוסבו ארבע הלשכות הגדולות ביותר של המשרד, בערים הגדולות, לצורך הנפקת דרכונים ללא תור. 
ההסבה של הלשכות נועדה לפי הצהרת השר להימשך מה-14/5/23 ועד ל-15/6/23. בהמשך התברר, כי הלכה למעשה צורפו למבצע כל לשכות משרד הפנים ברחבי הארץ, כשכולן עוסקות רק בהוצאת דרכונים. לדברי עו"ד עובדיה, זכויותיהם של עשרות אלפי תושבי ישראל נרמסו בבת אחת. הצעד לא רק פגע כלכלית במאות עד אלפי אזרחים, אלא גם הזיק בריאותית, למספר רב מהם. "משרד הפנים סירב לתת מענה גם למקרים דחופים, ואפילו במקרים בהם נשקפת סכנת חיים", נטען בעתירת המשרד.
על פי הנטען, בין הנפגעים: תושבים שנקבעו להם תורים בלשכות לחודש הקרוב, תושבים שהגישו מסמכים שתוקפם עומד לפוג בקרוב, מבקשי עליה מכוח חוק השבות הממתינים לקבלת תעודת עולה או כאלו שאשרת התייר שלהם מסתיימת בקרוב. כמו כן, נפגעו אזרחים ישראלים המבקשים לאפשר להוריהם הקשישים והעריריים, שאין להן זכאות על פי חוק השבות, להתאחד עימם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה