תיירות

אמסטרדם נאבקת בתיירים: הגזירה החדשה של היעד התיירותי הפופולרי

עיריית אמסטרדם הודיעה כי החל משנה הבאה יוגבלו האוטובוסים לתיירים, שיאלצו להחליף את התחבורה מחוץ למרכז העיר. גזירה זו מצטרפת לשינויים רבים שמאיימים על העיר לאחרונה, ביניהם הגבלה על שימוש במריחואנה, הגבלת כמות הדירות שניתן לשכור ב-Airbnb וסגירת רובע החלונות האדומים הידוע לשמצה

מערכת ice |  2
אמסטרדם (צילום unsplash)
אמסטרדם ממשיכה להיאבק בתיירות יתר: כעת מודיעה הנהלת העיר כי החל משנה הבאה, אוטובוסים לתיירים לא יורשו עוד לנסוע למרכז הבירה ההולנדית. רכבים מעל 7.5 טון ייאלצו לחנות מחוץ למרכז העיר, והנוסעים ייאלצו לעבור לתחבורה מקומית כדי להגיע למרכז.
"אוטובוסי טיול שימושיים להסעת כיתות בית ספר או קשישים למקומות תרבות בעיר, למשל. אבל, 300 עד 450 תיירים ביום הם יותר מדי עבור המרכז, שבו יש מעט מקום. נשים לזה סוף מהשנה הבאה", הכריזה חברת מועצת העיר, מלאני ואן דר הורסט.
אמסטרדם היא אחת היעדים המבוקשים ביותר בקרב תיירים בכל העולם ולא רק עבור התייר הישראלי. הסיבה העיקרית לכך היא כמובן לא התרבות הנפלאה או הרחובות הנקיים אלא העובדה שעישון סמים בעיר - הוא חוקי ולכולם. אף שהמדינה ניסתה לשדר קידמה והכלה, היא מתקשה להתמודד עם הלגליזציה ובעיקר עם התיירים הבריטים.
בעבר הלא רחוק המדינה ניסתה לשנות מעט את חוקיה ולאסור את השימוש בסמים עבור תיירים וזאת לצד מספר צעדים נוספים שנועדו להגביל את התיירים הפרועים. אף שהיא הצליחה להעביר את החוק במסגרתו אסור לעשן ברחובות, כנראה שהדבר לא ממש עזר לעניין ההתנהגות ולאחרונה המדינה אף הודיעה שתצא בקמפיין נוסף לקראת מאי 2023 שיבקש מתיירים: אל תבואו.
הקמפיין המתקרב יפנה בעיקר לתיירים הבריטים שמהווים את האחוז הכי גבוה של התיירים המגיעים לעיר. על פי הדיווחים מדובר בקבוצה הפרועה ביותר שגורמת לאי סדר. על כן, מטרת המדינה היא למתן התנהגות זו ולשפר את תדמית העיר. במסגרת פעילות זו היא מתכננת להעביר את אזור "החלונות האדומים" הידוע לשמצה לקצוות העיר. 
כמו כן, המדינה מתכננת להגביל את כמות הדירות שניתן לשכור באייר בי אנד בי ובכך להגיע בשנים הבאות ל-10 מיליון מבקרים בשנה בלבד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בוא נקדים ונחרים אותם (ל"ת)
    בן ארצי 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פתאום שמרנים ידוע לשמצה
    בן ארצי 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לפרק מדינות שמרניות שיחקו אותה ליברלים ..אין עולם בלי זנות וזה לשמצה לתקשורת ולפמניסטיות שפועלים מקינאה לכסף ועם רצון לשלוט על חיי אדם ולשעבד לנדלן
    סגור