תיירות

צוקרברג "נלחם" במשבר האקלים - ושרף 253 טון פחמן תוך חודשיים

מטוסו הפרטי של מארק צוקרברג, Gulfstream G650, שרף דלק סילוני בשווי של 158,448 דולר תוך חודשיים
מערכת ice | 
בלומברג. מארק צוקרברג (צילום בלומברג)
מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, שתומך נחרץ באקטיביזם למען שינויי האקלים, הוא הבעלים של מטוס פרטי ששרף דלק סילוני בשווי של יותר מ-158,000 דולר תוך פחות מחודשיים. המטוס של צוקרברג, Gulfstream G650, שרף דלק סילוני בשווי של 158,448 דולר לפחות, ב-28 נסיעות שונות בין ה-20 באוגוסט ל-15 באוקטובר, על פי נתונים מתוכנת מעקב הטיסות ADS-B Exchange שנערכה על ידי המתכנת ג'ק סוויני. הסילון חצה את יבשת ארצות הברית, טס לפנסילבניה, מסצ'וסטס, ניו יורק, טקסס וכמה מדינות אחרות לעתים קרובות לפני שחזר לבסיסו לכאורה בסן חוזה, קליפורניה.
בטווח הזמן הזה, המטוס הפרטי של צוקרברג פלט יותר מ-253 טונות של פחמן, גז חממה שלדעת מומחים תורם להתחממות כדור הארץ ולשינויי אקלים. לשם השוואה, לאמריקני הממוצע יש טביעת רגל פחמנית כוללת של 16 טון בשנה בעוד שאדם ממוצע ברחבי העולם שורף כ-4 טון בשנה, כך על פי The Nature Conservancy.ה- Gulfstream רשם כמה טיולי שטח למרחקים ארוכים במהלך החודשיים האחרונים, אך גם עשה מספר נסיעות קצרות, כך עולה מהנתונים. לדוגמה, המטוס טס רק 18 מייל בין שני מסלולי טיסות באריזונה ב-15 באוקטובר ו-28 מיילים מקרלסבד, קליפורניה, לסן דייגו ב-28 באוגוסט.
למרות טביעת הרגל הפחמנית הגדולה של המטוס שלו, שגדולה פי 15 מטביעת הרגל הפחמנית של אזרח ארה"ב הממוצע, צוקרברג נתן תכופות כסף לגורמים לשינויי אקלים ודיבר על החשיבות של פתרון ההתחממות הגלובלית עבור הדורות הבאים. פייסבוק גם ביקשה להילחם במידע מוטעה לגבי משבר האקלים בפלטפורמה שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה