תיירות

ממשלת פולין דורשת: מסעות לפולין בלי אבטחה לתלמידים

המשא ומתן בין פולין לישראל להחזרת המסעות הפולין שוב עומד על מקומו לאחר שפולין זימנה את השגריר יעקב ליבנה לשיחת נזיפה והבהירה כי לא תרד מדרישתה שהקבוצות לא ילוו באבטחה חמושה ברחבי המדינה
מערכת ice |  2
מחנה ההשמדה אושוויץ (צילום פלאש 90)
בחודשים האחרונים משרד החוץ ומערכת החינוך בארץ נמצאים במבוי סתום אל מול ממשלת פולין ומשרד החוץ שלה בנושא המסעות של התלמידים לפולין. המחלוקת בין הממשלות מתנהלת כבר שנים רבות אך עיקר הבעיה סבבה סביב תוכן המסעות ולא סביב האבטחה.
לאחר שהמסעות פסקו בתקופת הקורונה והיו עתידים לחזור למסלולם בשנת 2022 ממשלת פולין חידשה את דרישתה לשנות את התוכן שמועבר במסעות הללו, בטענה שיש להפסיק לציין אלמנטים כגון האחריות של העם הפולני לו היה יד בסיוע לנאצים במלחמת העולם השנייה והשואה, בטענה שהיו גם אלו שעזרו. 
מצד משרד החוץ הישראלי הסכימו להיכנס למשא ומתן בנושא, אך ניכר סירוב מתמשך לשנות מידע שסותר את המציאות בשטח לפחות ביחס לאירועי השואה, בהם לאזרחים פולנים הייתה יד. 
גורמים רבים במשרד החוץ מאשימים את פולין בכך שלאחר שראו כי אין התקדמות משמעותית במו"מ, הם פנו לאפיקים אחרים על מנת להפסיק את המסעות הללו ומצאו את תחום האבטחה. על פי דרישת הפולנים ניתן להחזיר את המסעות לפולין במידה וישראל תפסיק לפגוע בריבוניות של פולין באמצעות הבאת אבטחה חמושה לליווי התלמידים.
לאחרונה התקיים אירוע הנצחה של 79 שנים לפרוץ מרד במחנה ההשמדה סוביבור, בו אמר שגריר ישראל בפולין, יעקב ליבנה, כי מצער אותו שפולין מונעת מתלמידים ישראלים להנציח את השואה במחנות הריכוז בפולין. בעקבות נאום זה זומן היום (רביעי) ליבנה לשיחת נזיפה אצל סן שר החוץ הפולני. 
לאחר השיחה דווח כי הצדדים הסכימו להמשיך בשיחות לקידום החזרת המסעות, אך בציוץ בטוויטר משרד החוץ הפולני הדגיש שוב כי לא יתפשר בנושא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא שוכח את פעילות הפולנים בשואה
    זוכר את השואה 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נוסעים לפולין אדמה מקוללת, פולנים בכפר רצחו יהודים שחזרו מהפרטיזנים כי הם באו לקבל את ביתם ואדמתם חזרה. לא נוסעים לפולין.
    סגור
  • 1.
    מאז שלפיד שר החוץ אין מסעות (ל"ת)
    שמואל ב 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור