תיירות

יד ראשונה מאוליגרך: כמה עולה היאכטה היוקרתית?

יאכטת-על של אוליגרך גז רוסי יוצאת למכירה לאחר שלא הצליח להחזיר את חובותיו בגלל הסנקציות האירופאיות הקשות. עשרות אנשים כבר הגישו הצעת מחיר, כמה יעלה התענוג?
מערכת ice | 
יאכטה (צילום freepik)
יאכטה בבעלות איש העסקים הרוסי דימיטרי פמפיאנסקי מוצעת במכירה פומבית בעבור 37.5 מיליון דולר. המכירה, שהוכרזה בגיברלטר בחודש שעבר, יצאה לדרך בהוראת בהוראת הנושים – בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן – לאחר הסנקציות הקשות שהוטלו על האוליגרכים הרוסים.
יאכטת ה-Axioma באורך 72.5 מטר הוחרמה על ידי שלטונות גיברלטר במרץ האחרון לאחר שהבנק האמריקאי אמר כי בעליה לכאורה, דמיטרי פמפיאנסקי (מחזיק בה באמצעות חברה) התחמק מתנאי הלוואה בסך 20.5 מיליון יורו.

בית המשפט העליון של גיברלטר שפסק על המכירה באוגוסט, אמר כי עוד לא נבחר קונה מתוך 63 האנשים שהגישו הצעה לקנייה.
תמורת המכירה - 37,500,055 דולר - יוקדשו להסדרת חובות האונייה לנושים, וכל מי שיש לו תביעות נוספות צריך להגיש תביעה בתוך 60 הימים הקרובים, נכתב בהצהרה. אם יוותרו כספים עודפים בית המשפט יחליט אז מה לעשות עמם, הוסיפו בהצהרה.
 
פמפיאנסקי, 58, היה עד מרץ האחרון הבעלים והיו"ר של יצרנית צינורות הפלדה OAO TMK, ספקית של חברת האנרגיה הרוסית גזפרום. יש לו הון מוערך של 2 מיליארד דולר לפי מגזין "פורבס", והוא הוגבל בסנקציות על ידי בריטניה והאיחוד האירופי זמן קצר לאחר פלישתה של רוסיה לאוקראינה.
על פי מסמכי בית המשפט שנבדקו על ידי רויטרס, ג'יי פי מורגן אמרה שהיא הלוותה 20.5 מיליון יורו ל-Pyrene Investments Ltd הנסחרת באיי הבתולה הבריטיים, שהייתה בבעלות Furdberg Holding Ltd. הבעלים של האחרונה, היה פמפיאנסקי, שפעל כערב להלוואה.
העיתונים אמרו כי Pyrene Investments לא עמדה בתנאי ההלוואה לאחר שפמפיאנסקי ב-4 במרץ העביר את מניותיו ב- Furdberg לצד שלישי ולאחר מכן הוטלו עליו סנקציות, שחסמו את החזר ההלוואה.
לא ידוע שפמפיאנסקי הגיב בפומבי על עניין היאכטה.
מכירת היאכטה - עם בריכת שחייה, ספא וקולנוע תלת מימדי - עוררה עניין משמעותי מאחר שהייתה הראשונה שנמכרה במכירה פומבית של עשרות יאכטות הקשורות לאנשי עסקים רוסים שהוגבלו בסנקציות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה