תיירות

חשש כבד מתאונות מטוסים בנתב"ג: "זה פשוט אסון"

חשש כבד בנמל התעופה בן גוריון מתאונות מטוסים. הסיבה: עונת הנדידה של הציפורים עשויה להביא למפגשים מסוכנים במיוחד בין המטוסים שממריאים לעופות הדורסים שנמצאים סביב מסלולי ההמראה
מערכת ice |  3
אל על (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
חשש כבד בנמל התעופה בן גוריון מתאונות מטוסים. הסיבה: עונת הנדידה של הציפורים עשויה להביא למפגשים מסוכנים במיוחד בין המטוסים שממריאים לעופות הדורסים שנמצאים סביב מסלולי ההמראה.
עו"ד יצחק רז, לשעבר החוקר הראשי של משרד התחבורה לתאונות אוויר, סיפר אמש (רביעי) ל-N12: "כשמטוס מגיע במהירות ופוגע בהם, מספיק שבר הכי קטן כדי שחלקי מתכת מהלהבים ייכנסו פנימה למנוע. אלו יכולים לגרום לגריסת המנוע ולאובדן מנוע".
רק בתחילת חודש אוגוסט, מטוס של אל על שב על עקבותיו וחזר לנתב"ג אחרי שכבר הגיע לדרום קפריסין לאחר שפגע בציפורים במהלך ההמראה. רון צ'רקה, הצפר הראשי של קק"ל, אמר: "החשש הוא שאיה נשאבת לתוך מנוע של מטוס כזה. אני לא מדבר כבר על מה קורה לאיה, אבל מה קורה למנוע של המטוס? זה אירוע בטיחות אווירי פר-אקסלנס".
 
יגאל סימן טוב, צפר מתנדב בקק"ל תיאר: "בכל פעם שאני רואה להקת שקנאים מתקרבת אני ממש בחרדה שהמטוס לא יבוא לתוך השקנאים. מפחיד, פשוט מפחיד מה שקורה פה". הצפר הראשי של קק"ל, צ'רקה, הוסיף: "היום לדוגמה הם הסיטו את נתיב הגישה יותר מזרחה וזה הכול בסדר. יש ימים שזה פשוט מתלכד על הציר שלנו. זה פשוט אסון".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ציפורים ומטוסים
    מלכה 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעבר היו מעלים דאון שהיה עוקב אחרי נדידת הציפורים, מדווח לרשות שדות התעופה וכנראה גם לחיל האויר ומטוסים לא טסו בנתיבים אלו. מה קרה לפרוייקט הזה?
    סגור
  • 2.
    כתבה דרמטית ומיותרת.
    יואל 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה השתנה? המצב קיים והאמצעים בהם נוקטים מוכרים. המילה ״אסון״ משולבת כמה פעמים. אין שום מסר או פעולות מניעה הננקטות. מיותר ומרגיז.
    סגור
  • 1.
    אבל בכל שנה הציפורים נודדות... (ל"ת)
    יעלי 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור