תיירות

שריפות ענק משתוללות בצרפת, אלפים פונו מבתיהם

שריפות יער וחורש נרחבות השתוללו בדרום מערב צרפת אתמול, הרסו בתים רבים ואילצו פינוי של כ-10,000 תושבים, שחלקם טיפסו על הגגות בעוד הלהבות מתקרבות
מערכת ice | 
הלהבות בהוסטנס צרפת
צרפת, כמו שאר אירופה, נאבקת הקיץ עם גלי חום עוקבים ועם הבצורת החמורה ביותר שנרשמה. עשרות שריפות בוערות ברחבי הארץ, מהן לפחות שמונה שריפות גדולות.
שמיים שחורים-כתומים, מוחשכים על ידי העשן ולסירוגין מוארים בלהבות, נראו אתמול (רביעי) ברחבי אזור ז'ירונד בדרום מערב צרפת, כשהשריפות המשיכו לבעור ללא שליטה למרות מאמצי הכבאים הנתמכים במטוסי הפצצת מים.
"תכינו את הניירות שלכם, את החיות שתוכלו לקחת אתכם, כמה חפצים", אמרה עיריית ז'ירונד בלין-בליט בפייסבוק לפני שפונתה חלקים מהעיירה.
השריפות, שהרסו כ-6,200 דונם (15,320), התפשטו גם לאזור לנדס השכן.
בכפר הוסטנס הסמוך, המשטרה עמדה קודם לכן מדלת לדלת ואמרה לתושבים לעזוב כשהאש התקדמה. קמיל דיליי ברחה עם בן זוגה ובנה, ותפסה את שני החתולים, התרנגולות ותעודות ביטוח הבית שלהם.
"כולם בכפר טיפסו על הגגות שלהם כדי לראות מה קורה - תוך עשר דקות פיתול קטן של עשן הפך לעצום", סיפר בן ה-30 בטלפון לרויטרס.
כוחות הכיבוי אמרו כי סביר להניח שיותר פינוי. למרות זאת, חלק מתושבי הוסטנס נרתעו מלנטוש את בתיהם.
"זה מסובך ללכת עם הכלבים ואנחנו לא יכולים להשאיר אותם כאן", אמרה אליסון הורן, בת 18, שנשארה מאחור עם אביה, "אני מתחילה לדאוג כי השריפה נמצאת בחלקת אדמה מאחורינו והרוח מתחילה לשנות כיוון". כבישים קטנים רבים וכביש מהיר נסגרו.
שוודיה ואיטליה הן בין המדינות המתכוננות לשלוח עזרה לצרפת, אמר שר הפנים ג'רלד דרמנין. הוא חזר על קריאות לכולם להיות אחראים - תשע מתוך 10 שריפות נגרמות מרצון או שלא מרצון על ידי אנשים, אמר.
עד כה השנה נזקי הלהבות בצרפת גדולים כמעט פי שישה מהממוצע השנתי של 2006-2021, כך עולה מנתוני מערכת המידע האירופית לשריפות יער.
"השריפה יוצרת רוח משלה", אמר פקיד מקומי בכיר מרטין גספרו לכתבים, והוסיף כי המאמצים להילחם בה הוקשו בגלל מידת הבלתי צפויה.
השריפה בז'ירונד היא אחת מני רבות שפרצו ברחבי אירופה הקיץ, שהופעלה על ידי גלי חום שאפו את היבשת והביאו טמפרטורות שיא.
בפורטוגל, כמעט 1,200 כבאים בתמיכת שמונה מטוסים נאבקו בשריפה באזור קובילה ההררי כ-280 ק"מ (174 מייל) צפונית-מזרחית לליסבון, ששרף יותר מ-3,000 דונם של יער מאז שבת. ספרד ויוון גם נאלצו להתמודד עם שריפות מרובות במהלך השבועות האחרונים.
הג'ירונד נפגע בשריפות גדולות ביולי שהרסו יותר מ-20,000 דונם של יער ואילצו באופן זמני כמעט 40,000 אנשים מבתיהם. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה