תיירות

הטיסה בוטלה? זה הטריק המכעיס של חברות התעופה

עומסים, תורי ענק וביטולי טיסות; נתב"ג נמצא בסאגה שנראה שאין לה סוף. כעת חושפים בתוכנית חיסכון שיטה מכעיסה שמפעילות חברות התעופה תוך ניצול של המצב
מערכת ice |  1
טיסות (צילום unsplash)
בזמן שהעומסים בנתב"ג כבר "חוגגים" שלושה חודשים לטירוף שהתחיל אי אז בחופשת פסח, יולן כהן חושפת הערב בתוכנית חיסכון שיטת עוקץ של חברות התעופה נגד לקוחותיהם, כדי להשיג מחירים טובים יותר בעונת הביקוש.
תופעת ביטולי הטיסות הגיעה בשבועות האחרונים יחד עם העומס ההולך וגובר. כעת, מתברר כי בחלק מהמקרים מדובר בדיווח שקרי של חברת התעופה במטרה להוריד נוסע "זול" מכרטיס טיסה, ולהכניס במקומו נוסע "יקר".
התופעה מתרחשת כך: צרכים נבונים שהזמינו מבעוד מועד כרטיסי טיסה, ונהנו, בהתאם גם ממחיר משתלם יחסית לעונה, מקבלים שיחה מנציג החברה, בה מדווח להם כי טיסתם מבוטלת. אלא שבמקרים שהציגה כהן, הטיסה כלל לא בוטלה והיא צפויה לצאת כמתוכנן, רק שהכרטיס ש"התפנה", יימכר כעת במחירים גבוהים של עונת הביקוש ללקוחות שמעוניינים לעלות על הטיסה ולשלם מחיר שתואם את העונה.
הדיווח הזה מגיע דווקא לצד דיווחים על ירידה צפויה במחירי הטיסות. אחרי שמחירי הדלק ירדו, חברות התעופה השונות בישראל עודכנו כי גם מחירי הדלק הסילוני ירדו בקרוב, ובעקבות כך מחירי הטיסות, שעלו לאחרונה, צפויים לרדת. כך פורסם אמש (שני) ב"תכנית חיסכון".
לפי המחירון החדש צפויה ירידה של כ-15% במחיר הדלק הסילוני, דבר שעתיד להשפיע על מחירי הטיסות. המחירים הללו כאמור מושפעים לא רק מעונת השיא ומהביקוש - אלא גם ממחירי הדלק, וניתן לצפות מחברות התעופה שכמו שהן ידעו להעלות את המחירים, כך הם ידעו להוריד אותם.
לאחר בדיקה שנערכה נודע כי חברת התעופה ארקיע צפויה להוריד את מחירי חבילות הנופש בכ-10% ובמחירי הטיסות בכ-15%. עדיין לא ברור אם חברות אחרות יצטרפו גם הן להורדת המחירים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אם קיבלת ג'וב יותר טוב מהקודם
    לא נשכח ליולנדה 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תמיד נזכור שאת יותר יחצנית מעיתונאית
    סגור