תיירות

תעלומת המטוס המלזי נפתרה? "פריצת דרך חשובה בחיפושים"

מהנדס תעופה בריטי ערך מחקר מקיף באמצעים חדשניים וטוען שהוא "בטוח מאוד" באזור בו התרסק המטוס המלזי. האם התעלומה בדרך לפתרון אחרי 8 שנים?
מערכת ice | 
המטוס המלזי האבוד (צילום ויקיפדיה)
מהנדס התעופה הבריטי ריצ'רד גודפריי טוען כי איתר את מקום ההתרסקות של טיסה MH370 של Malaysian Airlines, הלא הוא 'המטוס המלזי' שנעלם לפני 8 שנים כשבתוכו 239 איש, והשאיר את העולם בתדהמה.
גודפריי טוען שעשה זאת באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך, וגילה שאתר ההתרסקות נמצא באוקיינוס ​​ההודי, 1993 ק"מ מערבית לעיר פרת' באוסטרליה, כשההריסות שוכנות כעת 4000 מטר מתחת לפני השטח. המיקום שצייר גודפריי לא היה באזור החיפוש המקורי שהוגדר על ידי הלשכה האוסטרלית לבטיחות התחבורה ב-2015, אבל הוא כן כלול באזור החיפוש המורחב של 120,000 קמ"ר שהוגדר בשנת 2016.

נתיב הטיסה המשוער על פי איתותי פינג של הלוויין Inmarsat (ויקיפדיה)
בראיון ל-Sunrise בנובמבר האחרון, גודפריי אמר שהוא בטוח בכך שזיהה היכן נמצא המטוס המלזי: "יש לנו די הרבה נתונים מהלוויין, יש לנו אוקיאנוגרפיה, ניתוח סחיפה, יש לנו את נתוני הביצועים מבואינג, ועכשיו הטכנולוגיה החדשה שהגיעה אלינו", אמר, "כל הארבעה מתיישרים עם נקודה מסוימת באוקיינוס ​​ההודי.”
יו"ר הלשכה האוסטרלית לבטיחות התחבורה הודיע כי הוא תומך בממצאיו של גודפריי וימליץ על חיפוש מעמיק באזור שהוא נקב בו, "כדי לספק תשובות ולסגור את הסיפור עבור המשפחות שאיבדו את יקיריהם, ה-ATSB נשאר שותף לכל מי שמעוניין למצוא את המטוס הנעלם". אמר. הסקירה הימית צפויה להסתיים סופית בשבועות הקרובים, ותוצאותיה יפורסמו באתר ATSB. בנוסף אמר, שכל החלטה להמשיך את החיפושים מעבר לזה, תהיה רק אם ממשלת מלזיה תרצה בכך.
כזכור, טיסה MH370 הפכה לאחת מתעלומות התעופה הגדולות בהיסטוריה כאשר מטוס הבואינג 777-200 נעלם ללא עקבות בדרכו מקואלה לומפור, בירת מלזיה, לבייג'ינג, בתאריך 8 במרץ 2014. מלזיה, סין ואוסטרליה חתמו בינואר 2017, ללא הצלחה, חיפוש תת-ימי בהשקעה של 200 מיליון דולר בדרום האוקיינוס ​​ההודי, שלא הצליח למצוא זכר למטוס. חיפוש נוסף שנמשך שלושה חודשים בהובלת חברת Ocean Infinity האמריקאית הסתיים באופן דומה במאי בשנה שלאחר מכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה