תיירות
ענקית התעופה מודיעה על פשיטת רגל: בשורה קשה לנוסעים
נורדיקה, הודיעה על כוונתה להגיש בקשה לפשיטת רגל לאחר שמשא ומתן עם משקיע פוטנציאלי לרס תוסן לא צלח, הסיום הסופי של הפעילות צפוי להשפיע על עובדי החברה, על שותפות העסקיות שלה ועל היקף השירותים התעופתיים באזור
קבוצת התעופה הנורדית (Nordic Aviation Group), הפועלת תחת השם נורדיקה, הודיעה על כוונתה להגיש בקשה לפשיטת רגל לאחר שמשא ומתן עם משקיע פוטנציאלי לרס תוסן לא צלח. יו"ר הדירקטוריון, קדרי לנד, הסבירה כי המשקיע הפוטנציאלי הודיע ביום שני, ה-18 בנובמבר, כי אינו מתכוון להמשיך בהליך הפרטה בשל סיכונים גבוהים מדי.
החברה, שהייתה בבעלות המדינה האסטונית, תפעל בהתאם לכל החוקים הקשורים ליחסי עובד-מעביד בתהליך פשיטת הרגל. צי המטוסים של נורדיקה כולל כרגע מטוס A320-200 אחד בליסינג, המושכר כעת לחברת בומבו איירווייז. היחידה התפעולית של הקבוצה, Xfly, מפעילה שישה מטוסי ATR72-600 ושמונה מטוסי CRJ900, כאשר שלושה מהם היו פעילים לאחרונה בליסינג עבור חברות תעופה סקנדינביות.
הקשיים הפיננסיים המתמשכים של החברה הוחרפו בעקבות סיום החוזה העיקרי עם חברת SAS, שהיווה את הבסיס העסקי של נורדיקה החל מה-1 בנובמבר 2024. הממשלה האסטונית חיפשה משקיעים לחברה ובחרה בתוסן, בעלים של Jettime ובעל 2% ממניות airBaltic, כמועמד מועדף לרכישה.
לרס תוסן הגיב באופן אישי לסוכנות התקשורת ch-aviation: "החלטתי לוותר על הניסיון לרכוש את נורדיקה ו-Xfly. היו סיכונים רבים מדי מול החברה וזמן מועט מדי לפתרונם. זה עצוב, מפני שאלו שתי חברות טובות שקרו בהן דברים חיוביים רבים בשנים-עשר עד שמונה-עשרה החודשים האחרונים. אולם, אובדן 90% מההכנסות (חוזה SAS) חודשיים לפני תחילת עונת החורף, הרג את החברה".
עוד ב-
בעוד שחברת Transpordi Varahaldus, הנמצאת בבעלות המדינה, לא תיפגע ישירות מפשיטת הרגל, המהלך מהווה מכה משמעותית לענף התעופה האסטוני. הסיום הסופי של הפעילות צפוי להשפיע על עובדי החברה, על שותפות העסקיות שלה ועל היקף השירותים התעופתיים באזור, תוך יצירת אי-וודאות משמעותית בענף התעופה האזורי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה