תיירות

עולם התעופה בהלם: המתקפה בלבנון הביאה להודעה חריגה לטסים

נושא הטיסות בצל המלחמה הגוברת בגבול הצפוני, מדיר שינה מעיני רבים לאור העובדה כי מדי יום יוצאות מספר רב של הודעות. והבלאגן חוגג. חברות רבות מטלות או מחזירות את הטיסות וחלקן אף החליטו זאת לתקופות ארוכות. כעת מגיעה הודעה חריגה הקשורה לפעולה החריגה מאד בלבנון, שהותירה את העולם בהלם
מערכת ice | 
טיסה של חברת אמירייטס (צילום יח"צ, pixabay)
"מתקפת הביפרים" בה נפצעו אלפי מחבלים ופעילי חיזבאללה בלבנון הותירה את העולם כולו בהלם. העוצמה, הדיוק, התזמון והביצוע היו לא פחות ממדהימים, כאלו שעוד יכתבו עליהם רבות ולא מן הנמנע שסרטים וספרים רבים עוד יסבירו, או ינסו לפחות, מה היה שם.
המתקפה המתוזמנת שהפעילה את חומר הנפץ שהוחבא באלפי ביפרים ומכשירי קשר שהיו ברשותם של מחבלי חיזבאללה, גרמה למדינות רבות במזרח התיכון ובמיוחד לאויבותיה של ישראל, להלם וחשש ממתקפות נוספות שעלולות להתרחש באמצעות מכשירים נוספים שברשותם.
לא רק מדינות חוששות מסוג המבצע הזה שבוע דרך מכשירי קשר, גם חברות תעופה רבות נותרו בהלם וחוששות משימוש במתקפות כאלו, מאחר ובמידה ויעלה נוסע שמחזיק באחד מהמכשירים הממולכדים, והוא יתפוצץ במהלך הטיסה, ההרס וההשלכות עלולות להיות טראגיות. רבות מהן הודיעו על שינויים במדיניות שלהן בעקבות כך.
לאור הסיכון הרב הטמון לחברות התעופה ובעיקר לצוותי האוויר והנוסעים, ענקית התעופה אמירייטס איירליינס, פרסמה הודעה חריגה ביותר לנוסעיה, בדבר איסור עלייה למטוסי החברה, במידה וברשות הנוסעים ישנם מכשירי קשר וביפרים.
כזכור, אותה מתקפה בלבנון לפני מספר שבועות התרחשה בשת פעימות, כאשר ביומה הראשון דווח על אלפי פיצוצים ופצועים כתוצאה מהם, ודובר על מכשירי הביפר הישנים. ביום השני של המתקפה, דווח גם על מכשירי קשר ממולכדים וגם במקרה זה, על שורה ארוכה של פיצוצים מתוזמנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה