תיירות

אזהרה חמורה לישראלים הטסים לחו"ל: סכנת חיים במדינות אלו

האזהרה החדשה של המל"ל כוללת רשימה של 15 מדינות שהביקור בהן מסוכן במיוחד לישראלים, כולל מדינות שהכניסה אליהן אסורה על פי חוק הישראלי. בין המדינות המסוכנות נמנות עיראק, איראן, סוריה, לבנון, ערב הסעודית, וכן מדינות נוספות כמו טורקיה, מצרים וירדן
מערכת ice |  1
ביטולי טיסות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לקראת חגי תשרי ועונת הנסיעות המוגברת, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מפרסם אזהרה חמורה לאזרחי ישראל המתכננים לצאת לחו"ל. האזהרה מתמקדת בסיכונים הגוברים הנובעים משיתוף מידע ברשתות חברתיות ומאיומי טרור מוגברים, במיוחד לקראת יום השנה למלחמת "חרבות ברזל". המל"ל מדגיש כי פרסום תכנים המעידים על שייכות לכוחות הביטחון הישראליים מגביר משמעותית את הסיכון לפגיעה מצד גורמים עוינים, וממליץ להימנע לחלוטין מהעלאת תכנים כאלה לרשתות החברתיות.
האזהרה כוללת רשימה של 15 מדינות שהביקור בהן מסוכן במיוחד לישראלים, כולל מדינות שהכניסה אליהן אסורה על פי חוק הישראלי. בין המדינות המסוכנות נמנות עיראק, איראן, סוריה, לבנון, ערב הסעודית, וכן מדינות נוספות כמו טורקיה, מצרים וירדן. המל"ל מדגיש את הסכנה המיוחדת בחצי האי סיני, יעד תיירות פופולרי בקרב ישראלים, למרות האיום הגבוה מצד גורמי טרור באזור.

תאריך ה-7 באוקטובר, יום השנה למלחמת "חרבות ברזל", מסומן כנקודת זמן קריטית. המל"ל מעריך כי סביב מועד זה צפויה עלייה משמעותית בניסיונות לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים ברחבי העולם. האיום כולל הן פעולות מתוכננות והן יוזמות של מפגעים בודדים, המושפעים מהאווירה המתוחה סביב יום השנה.
האזהרה מגיעה על רקע שנה רצופת ניסיונות פיגוע נגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם. המל"ל מציין מספר אירועים חמורים שהתרחשו בשנה האחרונה, כולל רצח של ארבעה ישראלים במצרים, מתקפת טרור בדגסטן, ואירועי ירי וזריקת רימונים לעבר מטרות ישראליות ויהודיות במספר מדינות. אירועים אלה ממחישים את הסיכון המוגבר ואת הצורך בערנות מוגברת מצד הנוסעים הישראלים.
לאור האיומים המתגברים, המל"ל קורא לציבור הישראלי לגלות זהירות יתרה בעת נסיעות לחו"ל. ההמלצות כוללות הימנעות משיתוף מידע רגיש ברשתות חברתיות, ערנות לפניות חשודות, במיוחד ברשת ומצד אנשי עסקים זרים, והימנעות מביקור במדינות בסיכון גבוה. האזהרה מדגישה את החשיבות של מודעות מוגברת לסביבה ולאיומים אפשריים, במיוחד סביב מועדים רגישים כמו יום השנה למלחמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שקר והטעיה
    ירון 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמפירית הכי מסוכן זה להיות בישראל. רק כאן באמת מתים ולא מפחד. בהצלחה לנו במדינה הזמנית
    סגור