תיירות

ענקית התעופה בורחת מישראל: מי מפסיקה טיסות עד ה-26.8?

כ-25 חברות תעופה זרות הפסיקו את טיסותיהן לישראל, ביניהן ענקיות אמריקאיות כמו דלתא, יונייטד ואמריקן איירליינס, כעת גם לופטהנזה מאריכה את דחיית הטיסות שלה
מערכת ice | 
לופטהנזה (צילום Nati Shohat/FLASH90)
במציאות שבה גבולות פוליטיים מעצבים מחדש את נתיבי התעופה העולמיים, ענקית התעופה הגרמנית לופטהנזה מובילה מהלך דרמטי. החברה הודיעה על הארכת השהיית טיסותיה לישראל, לבנון, איראן, ירדן ועיראק עד ה-26 לחודש לפחות. החלטה זו, המשקפת את המתיחות הגוברת במזרח התיכון, מעלה שאלות מרתקות על עתיד התעופה האזרחית באזורים רגישים.
מאחורי ההחלטה עומדים איומים מצד איראן וחיזבאללה, המגיבים לחיסולם של בכירים בארגוני טרור בטהרן ובביירות. מצב זה יצר תופעה חסרת תקדים: כ-25 חברות תעופה זרות הפסיקו את טיסותיהן לישראל, ביניהן ענקיות אמריקאיות כמו דלתא, יונייטד ואמריקן איירליינס. התוצאה? אל על הפכה לחברה היחידה המקיימת טיסות ישירות מישראל לארה"ב, מה שמעלה תהיות על השפעות ארוכות טווח על תנועת הנוסעים והסחר הבינלאומי.

במקביל, המצב יוצר הזדמנויות ואתגרים חדשים לחברות התעופה הישראליות. אל על, ישראייר וארקיע ממשיכות לטוס, ממלאות את החלל שנוצר ומתמודדות עם עומס גובר. האם זוהי הזדמנות פז עבורן להרחיב את נתחי השוק שלהן, או שמא סיכון כלכלי ובטיחותי?
בעוד שנמל התעופה בן גוריון ממשיך לפעול כרגיל, עם יותר מ-58 אלף נוסעים ו-345 טיסות ביום, הוא מהווה תמונה למציאות החדשה של התעופה העולמית כאשר בטיחות וכלכלה מתנגשים ויוצרים מצב לא פשוט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה