תיירות

חברת התעופה הישראלית תוקפת: מי אשם בביטול הטיסות שלה לנתב"ג?

חברת התעופה ארקיע מאשימה את השב"כ ואת מדינת ישראל על כך שטיסות רבות שלהן, שמתוכננות לחזור לנתב"ג ממספר יעדים באירופה, חוזרות ריקות בשל היעדר אבטחה, ולפיכך עשרות אלפי ישראלים נותרים תקועים וחסרי אונים בחו"ל: "המדינה לא מסוגלת לספק את השירות ולא נערכה למצב. אנחנו לא מסוגלים להמשיך לעבוד ככה"
מערכת ice |  3
ביטולי טיסות-אילוסטרציה (צילום shutterstock, vecteezy)
על רקע המתיחות הביטחונית בישראל מחשש למתקפה של איראן ושלוחותיה לאחר החיסולים בשבוע שעבר, חברות תעופה בינלאומיות רבות מבטלות את הטיסות שלהן מנתב"ג ואליו. הדבר הביא לכך שחבורת התעופה הישראליות, בהן אל על, ארקיע וישראייר, מתגברות את הטיסות שלהן מחו"ל ומנסות לחלץ אזרחים ישראלים שתקועים בחו"ל מזה מספר ימים, כאשר עשרות אלפי ישראלים תקועים בימים אלו בחו"ל.
על כן, שני היעדים מהם מוציאים הכי הרבה טיסות הם לרנקה שבקפריסין ואתונה שביוון, שם חברות התעופה הישראליות הודיעו כי הן מתגברות את הטיסות שלהן ומוציאים מטוסים מלאים הנוסעים ישראלים אל עבר נתב"ג.
אלא שבימים אלו יש כאוס מוחלט בשני היעדים המדוברים, כאשר חברת התעופה ארקיע טוענת כי היא שולחת מטוסים רבים שחוזרים ריקים לגמרי ארצה ללא הנוסעים הישראלים שנשארים תקועים וחסרי אונים באירופה.
על פי פרסום היום (ראשון) של "מאקו", ארקיע מאשימה את השב"כ בכך, זאת בטענה שאין מספיק אנשי אבטחה שיאבטחו את אותן טיסות בהם מאות ישראלים, כך שהם לא מוכנים לקחת סיכון ומחזירים את המטוסים כשהם ריקים מנוסעים.
גורמים בחברה אמרו ל"מאקו" כי "מערך הביטחון הישראלי אינו יכול לספק אבטחה לכל לוח הטיסות החדש שעודכן". מנכ"ל החברה, עוז ברלוביץ', תקף גם הוא כשאמר ל"מאקו": "מדינת ישראל דורשת מאיתנו אבטחה, אבל לא מסוגלת לספק את השירות ולא נערכה למצב החדש שבו מטוסים ישראלים מתגברים קווים במקום החברות הזרות שהפסיקו לטוס לישראל. אנחנו לא מסוגלים להמשיך לעבוד ככה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבטחה למי שלא מגיע
    אכפת לי 08/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן של מקבל אבטחה, על חשבון אזרחים!
    סגור
  • 2.
    גם לפני המלחמה
    ורדה 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטלתי טיסות אז בבקשה לא להתלונן ארקיע
    סגור
  • 1.
    ובתואר חברת התעופה הגרועה בעולם זוכה ארקיע
    ארקיע ובחיים לא תגיע 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם היו משקיעים בלקוחות שלהם כמו שהם משקיעים ביחצנות הם היום נראים הרבה יותר טוב. עם עלה לכם המחשבה להזמין טיסת בלהות עם ארקיע תכנסו לקבוצת הפייס בוק נפגעי אר- קיא ותודו לי אח"כ.
    סגור