תיירות

ניר צוק בבשורה אדירה לתושבי הצפון: המהלך בכ-100 מיליון שקל נחשף

חברת התעופה החדשה "אייר חיפה", שהוקמה על ידי המיליארדר ניר צוק, הודיעה כי רכשה מטוס חדש מדגם ATR 72-600 בעל 72 מושבים, בעלות של כ-26 מיליון דולר, שינחת בישראל בסוף החודש. וגם: מתי תתחיל החברה את פעילותה באופן רשמי?
מערכת ice |  1
ניר צוק מייסד ומנכ"ל פאלו אלטו (צילום מתוך אתר החברה פאלו אלטו, ויקיפדיה)

המיליארדר הישראלי ניר צוק, הודיע לאחרונה בקול תרועה רמה על הקמת חברת תעופה חדשה בישראל, חברת התעופה "איר חיפה", שתפעיל טיסות מנמל התעופה החדש בחיפה שצפוי גם הוא להיחנך בקרוב.

הבוקר (שלישי) חברת התעופה "אייר חיפה", חושפת לראשונה את מיתוג החברה ומודיעה כי המטוס הראשון בצי המטוסים ינחת בישראל בסוף חודש יולי 2024. המטוס הראשון בצי המטוסים של החברה, מטוס חדש לחלוטין, מדגם ATR 72-600 בעל 72 מושבים, ימריא משדה התעופה בלניאק טולוז שבצרפת, וינחת בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה. 
מדובר כאמור במטוס חדש לחלוטין שיוצר בצרפת, עליו שילם ניר צוק סכום המוערך בכ-26 מיליון דולר (כ-96 מיליון שקל). המטוס יימסר להנהלת החברה בטולוז מידי היצרנית הצרפתית-איטלקית ATR, הנמצאת בבעלות משותפת של קונצרן Airbus וקבוצת לאונרדו. במהלך החודשים הבאים החברה תקבל שני מטוסים נוספים מדגם זה.  
"אייר חיפה" הוקמה על-ידי קבוצת יזמים ישראלים, בראשם ניר צוק, מייסד חברת פאלו אלטו (Palo Alto Networks), גונן אוסישקין, ליאור יבור ומיקי שטרסבורגר, מבכירי אל על לשעבר. חברת התעופה החדשה תפעיל טיסות קבועות בתדירות גבוהה, לאורך כל השנה, מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לאילת ולמגוון יעדים באגן הים התיכון והסביבה, במחירים נוחים ותחרותיים בנוחות ובבטיחות.
 


החברה נמצאת בשלבים האחרונים בתהליך קבלת רישיון ההפעלה המבצעי מרשות התעופה האזרחית, זאת לאחר שקיבלה בספטמבר האחרון רישיון הפעלה מסחרי מאת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב. עם השלמת תהליך הרישוי, הצפוי במהלך ספטמבר 2024, החברה תחל במכירת כרטיסי טיסה והפעלת טיסותיה מחיפה. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר החברה airhaifa.com

השקת חברת התעופה "אייר חיפה" במיוחד על רקע התקופה המאתגרת זו של לחימה בצפון היא צעד חשוב ובעל משמעות רבה עבור האזור. פעילותה של החברה תתרום לחיזוק הכלכלה המקומית וליצירת מקומות עבודה חדשים. "אייר חיפה" תספק קישוריות אווירית לאזור, תקל על תושבי הצפון בטיסות לחו"ל וצפויה לתרום בהמשך לפיתוח תיירותי של אזור חיפה והצפון.
גונן אוסישקין, שותף מייסד ומנכ״ל בחברת "אייר חיפה", מסר: "אנחנו מתרגשים מאוד לקראת הגעת המטוס הראשון של "אייר חיפה" לישראל. "אייר חיפה" היא חברת התעופה הישראלית הראשונה שקמה מאז שנות ה-90 ואנחנו גאים, במיוחד בתקופה זו, להיות חברת התעופה המסחרית הראשונה בתולדות המדינה שבסיס הפעילות שלה בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה".
עוד הוסיף ומסר אוסישקין: "אנחנו ממתינים להשלמת תהליך הרישוי של החברה ועם סיומו וקבלת הרישיונות הנדרשים מרשות התעופה האזרחית, נכריז על המועד להשקת הפעילות של החברה ונתחיל במכירת הכרטיסים".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד לכם
    חוה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כחיפאית מבטן ומלידה, זו בשורה גדולה
    סגור