TOP 5

ממבצע שלמה עד לפריים טיים: 5 עובדות שלא ידעתם על ברהנו טגניה

כתב הפלילים של חדשות 12 ברהנו טגניה הוא אחת הדמויות האייקוניות של מלחמת חרבות ברזל, כאשר סרטונים ותמונות רבות שלו יחד עם החיילים ומאתרי נפילת הטילים משודרות מדי יום. אבל האם ידעתם שעוד בגיל צעיר הוא הופיע בטלוויזיה?
מערכת ice | 
ברהנו טגניה (צילום פייסבוק)
כתב הפלילים של חדשות 12 ברהנו טגניה הפך לאחת הדמויות האייקוניות והאהובות של מלחמת "חרבות ברזל", כאשר דיווח מהשטח על מטחי הטילים שנורו על ידי מחבלי חמאס ואף עבר מעיר לעיר בניסיון לתפוס את הצילום הטוב ביותר. אבל יש עוד לא מעט דברים מעניינים שלא ידעתם על הכתב בן ה-42.
ברהנו טגניה נולד באתיופיה ועלה לארץ בגיל 11 יחד עם הוריו במסגרת מבצע שלמה ב-1992 שהיה המבצע הגדול ביותר להעלאת יהודי אתיופיה לארץ. לטגניה שלושה אחים והוא התגורר בילדותו בערד. כחלק מהילדות בעיר הסמוכה לים המלח, היה שותף ברהנו לאסון בפסטיבל ערד בשנת 1995 והיה אחד מניצולים מאותו אירוע ואף התראיין על כך בטלוויזיה.
ברהנו תרם רבות עוד בילדותו לקידום יוצאי אתיופיה בישראל ונאבק בגילוי נגד אפליה וגזענות המופנים נגד בני העדה. לפני שהתחיל את עבודתו בחדשות 2, למד במסגרת קורס עיתונות מיוחד לבני העדה האתיופית.

עם הצטרפותו לחברת החדשות קיבל טגניה את תפקיד כתב הפלילים של החברה ועוסק רוב שעות היום בדיווחים על פשעים וחקירות. הגיש בעבר תוכנית בנושאי פשיעה ברדיו 103FM יחד עם חברו לחברת החדשות גלעד שלמור. בשנת 2020 נבחר לזוכה פרס העיתונות מטעם ארגון בני הברית הפועל לחיזוק והבטחת שלומו ובטחונו של עם ישראל.
טגניה אוהד שרוף של מכבי חיפה ומתגורר באזור, בנוסף לכך הוא מרצה על אפליה וגזענות נגד העדה האתיופית.
חמישה דברים שלא ידעתם:
1. עלה לארץ במסגרת מבצע שלמה.
2. היה בין ניצולי פסטיבל ערד.
3. עבד בעבר בערוץ טלוויזיה אתיופי ישראלי.
4. אוהד מכבי חיפה בכדורגל.
5. שירת כקצין בחיל התותחנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה