TOP 5

חמישה דברים שלא ידעתם על רביב דרוקר

הוא מודע להיותו קטנוני ולא-ידידותי, לא מסתיר במי הוא תומך פוליטית אבל מסוכסך עם כל הצדדים במפה. לא מתגעגע לפוליטיקאים של פעם, וחוטף פעם בחודשיים בערך תביעת דיבה | חמישה דברים שלא ידעתם על רביב דרוקר
מערכת ice |  2
5 דברים שלא ידעתם על רביב דרוקר (צילום פלאש 90)
רביב דרוקר נולד כילד סנדוויץ', עם אופי מרדן ועקשן. "הייתי ילד בלתי נסבל: דעתן, שוויצר, מעצבן, אחד שחושב שהוא יודע תמיד הכי טוב", העיד על עצמו בריאיון ל-nrg. אחיו הבכור הוא מאמן הכדורסל שרון דרוקר, ואחיו הצעיר הוא אלירן, בכיר ב'גוגל' ישראל ("האח היותר מוצלח", לדבריו). הוא גדל בשכונת רמת ורבר בפתח תקווה, וכבר לאחר התיכון התגייס לתפקיד שדורש להיות אי-נחמדות לרוב, חוקר מצ"ח.
לאחר השחרור למד משפטים באוני' ת"א ועבד כחוקר ביטוח. את עבודתו הראשונה בתקשורת עשה בעיתון 'מעריב' שם שימש תחילה ככתב כללי, לאחר מכן ככתב נדל"ן ואז ככתב מדיני. דרוקר לא הגיע לעולם התקשורת כדי להתיידד עם הסביבה. להיפך. ברבות השנים הוא הספיק להסתכסך עם כמות נאה של פוליטיקאים בכירים, עיתונים, יועצי תקשורת ועוד. "אין שום מקצוע אחר שבו הייתי יכול להתבטא בכזאת חופשיות כמו בעיתונות", הוא אמר.
כאמור, האופי המרדני שלו ממשיך לבנות אותו על חשבון מושאי תקשורת עצבניים, אך זה דווקא מה שנותן לו רוגע והנאה. אם מבקריו יגידו שהוא קטנוני ומתעסק בזוטות, הוא יגיד שדווקא בזה הוא רוצה לעסוק, כדי שאף אחד לא יעגל פינות על חשבונו. בשנת 1998, עבר להיות הכתב המדיני של גל"צ. אחרי 5 שנים, מונה לכתב הפוליטי של 'חדשות 10', תפקיד בו הוא נמצא עד היום, כשהערוץ התמזג עם רשת 13. דרוקר נמצא בזוגיות עם הבמאית והיוצרת ענת גורן, ולהם ארבעה ילדים.

בין חשיפותיו היו "יומני עומרי", 22 יום לפני הבחירות ב-2006 חשף דרוקר רשימות ובהן מינויים פוליטיים של עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. עוד חשיפה היתה במרץ 2007 כאשר חשף דרוקר מסמך פנימי מלשכתו של אהוד אולמרט, שמתעד את ההטבות שנתנו אולמרט ואנשיו לפעילי הליכוד. כמה חודשים לאחר מכן הורה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על חקירת יאח"ה בנושא, בעקבות התחקיר.
בשנת 2009 העלה לראשונה את תוכנית התחקירים 'המקור', שמשודרת עד היום. אחת החשיפות הבולטות בתוכנית היתה "פרשת ביביטורס", בה נטען כי בשנים 1999–2008 נסעו נתניהו ובני משפחתו מחוץ לישראל על חשבון גופים פרטיים, גם אחרי חזרתו של נתניהו לפוליטיקה ב-2002. התחקיר הביא לבדיקה של מבקר המדינה, אך התיק לבסוף נסגר. בשנה האחרונה הוא מגיש ברשת 13 את 'אזור בחירה'.
עוד פרשה היא כמובן פרשת הצוללות, שהתחילה מחשיפה של תכתובת מייל של דוד שמרון, פרקליטו של רוה"מ דאז, בנימין נתניהו. המייל הוכיח את מערבותו של שמרון במכרז הצוללות, תוך שהוא מייצג בעסקה זו את מיקי גנור, נציגה הישראלי של יצרנית הצוללות טיסנקרופ.
יצר היריבות שלו הוא לא רק כלפי נתניהו. עוד לפני שיאיר לפיד נכנס לפוליטיקה, דרוקר כבר עמד שם והציק לו עם חשיפות הפגישות החשאיות והגישושים. "במפלגה יהיו גם ליידי גאגא, ציפי פרימו מחולון וטום החתול המדבר", אמר אז בזלזול. אבל אז זעם ברצינות על ההתנהלות שלו במעבר בין התקשורת לפוליטיקה: "ההתנהלות שלו הייתה מכוערת ומניפולטיבית ולא ראויה לאיש ציבור שרוצה להביא פוליטיקה אחרת. אני יודע שאם אי פעם ארצה לקפוץ לפוליטיקה, דבר שאני לא רואה קורה, אני אצטרך תקופת צינון ממושכת. לא אוכל לראיין באולפן שישי ובמקביל לקיים שיחות עם אנשים שמקימים איתי מפלגה חדשה. מה זה? זה טירוף."
 
גם את ההתנהלות של מפלגת 'יש עתיד' בהמשך הוא ביקר, ואמר ל-nrg, "דיקטטורה פנימית במפלגה, הכתבת עמדות, אג'נדה צרה. אנשי 'יש עתיד' עוברים דרך הדוברת, לא סוטים מהקו ולא הולכים למקומות אחרים. אתה לא יכול להנהיג עמדה כל כך לא שקופה וחונקת." על ציפי לבני אמר, "טרגדיה פוליטית. אין טעות שהיא לא עשתה."
בניגוד להרבה קולות אחרים של עיתונאים, דרוקר גם לא מתרפק על הפוליטיקאים של פעם. מלבד הסדרה "הקברניטים", שהציגה באור חדש את ראשי הממשלות לשעבר, דרוקר אמר כי "אני לא חושב שרמת הפוליטיקאים נמוכה מפעם. הם רק הרבה היותר חשופים, כך שאנחנו רואים יותר את הדברים שפעם לא היינו רואים."
כמובן שעם השנים המלחמות של דרוקר פגשו עורכי דין נחושים של מושאי תחקור, והביאו עליו כמה וכמה תביעות דיבה. בעבר אמר כי התדירות של התביעות נגדו היא בערך פעם בחודשיים. התביעה שנתניהו הגיש נגדו בעקבות התחקיר על 'ביביטורס', נגמרה בהבהרה של ערוץ 10 כי "ינהגו באופן הוגן וענייני כלפי ה"ה שרה ובנימין נתניהו, בהתאם למדיניותם כלפי יתר האישים והגורמים אותם הם מסקרים". עוד מקרה הוא בתביעת דיבה שהגיש יו"ר הכנסת דן תיכון נגד דרוקר, גולן יוכפז ומפקד גלי צה"ל זאב דרורי, בה פסק בית המשפט המחוזי כי התחקיר שפרסמו על תיכון מהווה הוצאת לשון הרע וגזר עליהם תשלום של חצי מיליון ש"ח פיצויים, בערעור שהוגש, הוריד בית המשפט העליון את סכום הפיצויים ל-300,000 ש"ח.
את מי הוא בכל זאת מעריך? "אדוארד סנודן, עובד הסוכנות לביטחון לאומי NSA של ארה"ב שהדליף מידע סודי על תוכניות המעקב של הסוכנות. עבור עיתונאי הוא המקור האולטימטיבי, זה משהו שקורה פעם ב... אני לא יכול שלא להתרשם מאדם שיש לו כל השיקולים האישיים לא לעשות את מה שעשה, אבל בגלל אידיאולוגיה נטו הורס לעצמו את החיים ומשנה את המציאות". אמר בריאיון ל'כלכליסט' בפברואר השנה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מכל התחקירים שלו התברר ש 90% זה מהדימיון והאג"נדה שלו,
    טירן 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שווה לת...חת כתב דהלשמטע
    סגור
  • 1.
    דרעקר. (ל"ת)
    בני 05/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור