TOP 5

אדר גיציס: 5 דברים שלא ידעתם על כתב חדשות הצפון

אדר גיציס, כתב חברת החדשות 12 באזור הצפון, עשה לא מעט בחייו הצעירים – מהתנדבות ציבורית מרשימה, דרך שירות עיתונאי יוצא דופן ועד חוקים ששינה. הכירו חמישה דברים מפתיעים על מי שנמצא בקדמת הבמה התקשורתית מאז התחילה מלחמת חרבות ברזל
מערכת ice | 
אדר גיציס (צילום צילום מסך ערוץ 12 - שנה של גיבורים)
בגיל 24, אדר גיציס כבר ביסס את מעמדו ככתב בולט של חברת החדשות בערוץ 12 באזור חיפה והגליל וככתב הצפון בעברו בגלי צה"ל. נולד וגדל בנהריה, בן זקונים במשפחה של שלושה אחים. החל את דרכו הציבורית עוד כתלמיד בתיכון, כשהוביל את מועצות התלמידים בנהריה ובהמשך ברמה הארצית. לאחר שנת שירות התנדבותית בבוסטון מטעם הסוכנות היהודית, התגייס גיציס לגלי צה"ל והשתלב כמפיק, עורך, וכתב חדשות. במסגרת עבודתו בחדשות 12 נסע לסקר את אולימפיאדת פריז 2024.
חמישה דברים שלא ידעתם על אדר גיציס:
1. תקשורת מגיל צעיר

גיציס החל את דרכו התקשורתית בגיל צעיר, כשהיה דובר מועצת התלמידים והנוער הארצית. הוא שידר בתוכנית הרדיו "בראש צעיר" בקול ישראל והנחה את מגזין האקטואליה לנוער "23 דקות" בטלוויזיה החינוכית. בשנת ה-70 למדינה, הוענק לו אות הנשיא לנוער מצטיין.
2. שירות צבאי מסקרן
ב-2020 התגייס לגלי צה"ל ושירת שם כמפיק וכתב חדשות. בשנת 2021 החל לסקר את אזור הצפון ומאוחר יותר נשלח לסקר את גבול אוקראינה במהלך הפלישה הרוסית, שליחות שהוסיפה לו ניסיון יוצא דופן.
3. תרומה שהצילה חיים
גיציס תרם מח עצם לילד בן 13 שלא הכיר, ובכך הציל את חייו. בשנת 2024 נפגשו השניים לראשונה. על החוויה המרגשת הוא מספר: "זה תפס אותי בתקופה עמוסה, אבל אני בטוח שכל אחד במצב דומה היה עושה אותו הדבר".
4. חקיקה למען בני נוער
בגיל צעיר, במסגרת "יום כנסת צעירה", הגיש הצעת חוק שהגבילה את קרבת עברייני מין לבתי ספר בהם לומדים קורבנותיהם. הצעת החוק אושרה ונכנסה לספר החוקים.
5. שינוי לאורח חיים בריא
גיציס עבר תהליך משמעותי להפחתת משקלו, בו השיל מעל 50 קילו. הוא מספר כי אימוני כושר ותזונה בריאה הפכו לחלק משמעותי מחייו, ציין שבתקופת שיאו היה מקדיש לפחות שעה מדי יום לאימון אירובי.
עובדות בונוס, מה דעתו של גיציס על:
על מאבק המורים - 

"אנו התלמידים מבינים ומעריכים את עבודת המורים ואת תפקידם החשוב כמחנכי דור העתיד של מדינת ישראל. בימים שבהם שכר המינימום עלה, הרי זה אך טבעי שגם שכר המורה יעלה. לא ייתכן שמורה אשר אינו מסיים את החודש יצליח ללמד בצורה מיטבית. יש להעניק למורים ביטחון כלכלי כדי שיוכלו לעסוק בעשייה החינוכית ללא דאגות. מורה שרע לו מוביל לתלמיד שרע לו, ומדינה ששואפת לחינוך איכותי חייבת להשקיע באנשים העוסקים במלאכה החשובה" כתב גיציס בטור לישראל היום.
על יהודי התפוצות ושליחותו לבוסטון - 
"המטרה שלי היא לתרום לחיזוק הזהות היהודית והקשר לישראל באמצעות מפגש רציף עם ילדים ובני נוער מהקהילות היהודיות. אנו נעשה זאת באמצעות פעילות חברתית, הרצאות ומתן דוגמה אישית, תוך הקניית הזהות הישראלית שלי ואהבת מדינת ישראל".
על סגירת הטלוויזיה החינוכית - 
"זה מעציב אותי מאוד. הטלוויזיה החינוכית היא נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית ודורות שלמים התחנכו עליה. הממשלה הפקירה את החינוך, מתוך אינטרסים פוליטיים ושיקולי תקציב צרים. לא ייתכן שדווקא בשנה בה אנו חוגגים את שנת ה-70 למדינה, אנו מאבדים סמל ישראלי כה חשוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה