TOP 5

חיים כהן: 5 דברים שאסור לפספס על השף ששווה מיליונים

חיים כהן, השף המוערך והפרזנטור המוכר, הפך עם השנים לאחד השמות המובילים בקולינריה הישראלית. לכבוד יום הולדתו, הנה חמישה דברים מפתיעים שלא ידעתם עליו – מהתחלת הקריירה במסעדות ועד לקמפיין ששבר את הרשת
מערכת ice | 
חיים כהן (צילום דור שרון, shutterstock)
חיים כהן, יליד 21 במרץ 1960, הוא לא רק אחד מהשפים המוערכים בישראל, אלא גם דמות ציבורית מוכרת, יועvץ קולינרי ומגיש טלוויזיה מצליח. את הקריירה שלו החל כבר בגיל צעיר, ובמרוצת השנים הפך לאחד השמות הבולטים בתחום הקולינריה הישראלית והבינלאומית. עם מסעדות מצליחות מאחוריו, הופעות בטלוויזיה וכמה מהקמפיינים הזכורים ביותר – כהן כבש את הלבבות של הקהל הישראלי וגם בעולם.
כהן שפט 11 עונות של הריאליטי "מאסטר שף" והיווה כפרזנטור לחברות רבות מהתעשייה. חוץ מהדמות הציבורית יש כמה דברים שכנראה לא הכרתם, חמישה דברים שלא ידעתם על חיים כהן.

חיים כהן, צילום: ירון ברנר
1. התחלה בגיל צעיר
חיים כהן נכנס לתחום המסעדנות כשהיה רק בן 17, כשהחל לעבוד במסעדת "תל אביב הקטנה". בגיל 24 בלבד הוא כבר פתח את המסעדה הראשונה שלו, "קרן", בתל אביב. מסעדת "קרן" הפכה למקום ממנו יצאו כמה מהשפים המובילים של ישראל, כמו גולן גורפינקל ועזרא קדם, שהקימו מסעדות מצליחות משלהם.
2. התמחות אצל שף מישלן
אחרי שכבש את ישראל, כהן התמחה בצרפת אצל השף רוז'ה ורז'ה, שבבעלותו מסעדה עטורת 3 כוכבי מישלן. במהלך הקריירה פיתח כהן מטבח פיוז'ן ייחודי המשלב בין מטבח ים-תיכוני למנות צרפתיות ואסיאתיות, ויצר סגנון בישול מקומי עם השפעות בינלאומיות.
3. תיק הגניבה במסעדה
בשנת 2012, עובד במסעדת דיקסי של חיים כהן תבע את המסעדה על פיטורים שלא כדין, לאחר שהואשם בגניבת חביות בירה. כהן עצמו העיד בבית המשפט, אך בית הדין לעבודה פסק לטובת העובד וקבע כי לא הוכח שהגניבה אכן התבצעה. המסעדה נאלצה לשלם לעובד פיצויים בסך 140 אלף שקלים.
4. הקמפיין הוויראלי להצלת ילדים ברכב
אחד הקמפיינים המוכרים ביותר של כהן היה סרטון המאבק בתופעת השארת ילדים ברכב בקיץ, שבו הכין פיצה במכונית סגורה כדי להמחיש את סכנת החום. הסרטון זכה לכמעט מיליון צפיות ברשתות החברתיות והופץ בתקשורת בינלאומית, כולל ב-BBC הבריטי ו-CNN האמריקאי. הקמפיין נחשב להצלחה בינלאומית יוצאת דופן.
 
5. השווי של חיים כהן
שוויו של השף חיים כהן מוערך כיום בכ-30 מיליון שקלים, והוא ממשיך להוביל את התחום הקולינרי והעסקי בישראל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה