TOP 5

מוטי ממן: ריגול, טרור וכסף - אלו 5 דברים שלא ידעתם עליו

מוטי ממן, איש עסקים בן 73 מאשקלון, הואשם בריגול לטובת איראן לאחר שפגש סוכנים איראניים ודן בביצוע פעולות טרור בישראל. הנה חמישה דברים שלא ידעתם עליו
מערכת ice | 
מוטי ממן, חשוד בריגול לטובת איראן (צילום freepik, צילום מסך קשת 12)

מוטי ממן, איש עסקים בן 73 המתגורר באשקלון, חשוד בריגול ובקיום מגעים עם סוכנים איראניים. כתב האישום שהוגש נגדו מייחס לו ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה, כולל כניסה למדינת אויב ללא היתר ומגע עם סוכן חוץ. ממן נאשם כי נפגש עם סוכנים איראניים באיראן ודן באפשרות לבצע פעולות טרור וריגול בישראל, כולל התנקשויות באישים בכירים כמו ראש הממשלה, שר הביטחון וראש השב"כ.

הפרטים המלאים בפרשיית הריגול הזו ממשיכים להיחשף, וכעת עולה כי ממן היה מעורב בשיחות עם גורמי מודיעין איראניים על התנקשויות ופעולות טרור נוספות. מעבר לחשדות החמורים, ישנם פרטים מעניינים על ממן שלא כולם מכירים.
חמש דברים שלא ידעתם על מוטי ממן, הישראלי שמואשם בריגול לטובת איראן:


1. גרעין משפחתי:
ממן נשוי בפעם השנייה לאישה מבלרוס, ולהם ילד קטן. במהלך חייו הוא התגורר תקופה ממושכת בחו"ל, כולל בטורקיה.

2. דעות פוליטיות:
ממן הביע דעות פוליטיות ברשתות החברתיות, בהן התבטא נגד אהוד ברק, אהוד אולמרט, יאיר גולן ודן חלוץ. הוא כינה את ברק "אויב הציבור מספר 1".
3. פרשיית הריגול:
ממן הוברח פעמיים לשטח איראן, שם נפגש עם סוכני מודיעין איראניים שדנו איתו באפשרות לבצע התנקשויות באישים בכירים בישראל, כולל ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט. הוא טען כי התנקשויות באישים המאובטחים אינן אפשריות, ולכן נדונו אפשרויות אחרות.
4. כמה היה עשוי להרוויח?
ממן דרש מיליון דולר כמקדמה עבור ביצוע הפעולות, אך לא קיבל את הסכום, ולכן לא בוצעו פעולות טרור או ריגול קונקרטיות. הסוכנים הציעו לו מקדמה של 150 אלף דולר כפשרה אך ממן סירב. ביציאתו מאיראן, קיבל ממן 5,000 אירו מאיש העסקים המקומי ונציג המודיעין המקומי. 
5. עבר פלילי:
לממן יש חמש הרשעות קודמות, כולל בעבירות של איומים ועבירות מס. ההרשעה האחרונה שלו הייתה בשנת 2013
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה