TOP 5

בובספוג חוגג יום הולדת: 5 עובדות על הדמות האהובה

הספוג הצהוב המצויר והכי מפורסם בעולם חוגג השבוע את יום הולדתו. בן כמה בובספוג ועד כמה הוא פופולרי בישראל? 5 עובדות
מערכת ice | 
בובספוג (צילום יוטיוב/ SpongeBob SquarePants Official)
מי לא מכיר את בובספוג? מדובר בספוג צהוב שאין אדם בישראל ובעולם שלא שמע עליו, והשבוע הוא חוגג יום הולדת.
דמותו פותחה עבור סדרת אנימציה אמריקאית הומוריסטית שנוצרה על ידי הביולוג הימי והאנימטור סטיבן הילנבורג, ששודרה ברשת ניקלודיאון האמריקאית. התוכנית עצמה מתרחשת במעמקי הים ועוקבת אחר הספוג הצהוב וחבריו.
1. בובספוג בן 38!
למרות שהסדרה המצוירת שודרה לראשונה רק בשנת 1999, על פי רישיון הנהיגה של הדמות המצוירת ששודרה בסדרה, הוא נולד ב-14 ביולי 1986.
2. צורתו כמו ספוג אמבטיה
הביולוג הימי הילנבורג חשב על הרעיון של ספוג מכיוון שהוא נתקל בספוגי ים, וחשב שהם מאוד מוזרים אבל הם לא התאימו לצורה של הדמות שהוא חיפש ולכן לבסוף הוא השתמש בספוג של אמבטיה כפי שאנחנו מכירים היום.
3. בובספוג בטלוויזיה - אחת מ-100 הסדרות הטובות בכל הזמנים
דמותו הפופולרית של הספוג הצהוב התפרסמה בסדרת הטלוויזיה האמריקנית של ניקולידאון, וממשיכה לשדר פרקים חדשים מדי יום. לפני שנה הודיעה ההפקה כי בקרוב יחלו צילומי העונה ה-15 של הסדרה. הסדרה נבחרה על ידי המגזין "טיים" כאחת מ-100 הסדרות הטובות ביותר בכל הזמנים.
4. בובספוג בקולנוע - רווחים של מיליוני דולרים
בשנת 2004 יצא סרט הקולנוע הראשון של הספוג הצהוב. הוא צבר הכנסות של מעל 140 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם. בהמשך יצאו 3 סרטים נוספים.
5. בובספוג בישראל
בארץ הסדרה עלתה לאוויר ב-1 ביולי 2003 עם פתיחת שידורי ערוץ ניקלודיאון. במהלך השנים הסדרה תפסה תאוצה והצליחה בדומה לשאר מדינות העולם בהן היא משודרת. בארץ בין היתר נמכרים מוצרים ממותגים של הסדרה, דמויות הסדרה הופיעו על מצרכי מזון שונים, בובספוג היה גם חלק ממופע הפסטיגל. הדמות של בובספוג מדובבת על ידי עידו מוסרי.

  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה