עסקי ספורט

מיליון שקל מענק: משרד הספורט מתכנן שינויים דרמטיים

במשרד הספורט מתכננים כמעט מהפכה בתמריצים למשלחת הישראלית לאולימפיאדת פאריז 2024, ועבור מדליית זהב יקבל הזוכה לא פחות ממיליון שקל - כמעט פי שניים מהמענק הנוכחי. מיקי זוהר ראה את ההישגים בטוקיו, והתיאבון להצלחות נפתח
מערכת ice | 
מיקי זוהר (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
במשרד הספורט בראשות השר מיקי זוהר מתכננים שינויים משמעותיים לקראת אולימפיאדת פאריז שתחיל בחודש הבא ב-26 ביולי. ההישג של ישראל באולימפיאדת טוקיו, עם 4 מדליות, כנראה הביאו את המשרד לשקול מחדש את התמריצים שמקבלים הספורטאים, והפעם הם יהיו גדולים יותר.
נזכיר: באולימפיאדת טוקיו 2020, חזרה המשלחת הישראלית עם 2 מדליות זהב: ארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע - מדליה אולימפית ראשונה בענף התעמלות המכשירים לישראל, לינוי אשרם בהתעמלות אומנותית בתחרות קרב רב אישי, ו-2 מדליות ארד:  אבישג סמברג בטאקוונדו - מדליה אולימפית ראשונה לישראל בענף ונבחרת הג'ודו המעורבת.

המריצים המוענקים עד כה הם מענק של 500 אלף שקל עבור מדליית זהב, 400 אלף שקל למדליית כסף ו-250 אלף שקל למדליית ארד. כבר במרץ, פרסם נדב צנציפר בווינט על המהלכים של משרד הספורט וכוונות להגדלה משמעותית של התמריצים לזוכי המדליות. אז הסכומים היו גבוהים מאוד: 500 אלף שקל לארד, 800 אלף שקל למדליית כסף, ולא פחות ממיליון שקל למדליית זהב. 
היום פורסם באתר one כי במשרד הספורט אכן מתכננים העלאה כזו. בכתבה של אסי ממן נכתב כי התכנון של השר להגדיל את הזכייה ב-400 אלף שקל, היינו: 900 אלף שקל לזכייה בזהב. (בכתבה נכתב שהמענק אמור להיות 400 אלף שקל אבל זו כנראה טעות הקלדה והכוונה להעלות ב- ולא ל-). על מדליית כסף יקבלו תוספת של 325 אלף שקל, היינו 725 אלף שקל, ולמדליית ארד תוספת של 250 אלף שקל - היינו: חצי מיליון שקל (כפי שמקבל זוכה הזהב עתה).
עד כה הביטחו את מקומם באולימפיאדה 12 משתתפים. יש לציין כי פרט למענק האולימפי, הספורטאים הבכירים לרוב גם מקבלים חסויות ומענקים מהספונסרים שגם מגדילים את קופת הזכייה גם במאות אלפי שקלים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה