עסקי ספורט

ח"כ יוסף טייב מזהיר: "ההימורים בספורט כמו סרטן שמתפשט"

בש"ס כנראה מודאגים מתופעות חולות הנלוות לספורט הישראלי ויו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב (ש"ס) מבהיר: "חייבים להקים יחידה במשטרה שתטפל בזה". יו"ר ההתאחדות צפוי להיפגש עם מפכ"ל המשטרה לדיון בנושא בשבוע הבא
דוד זולדן |  1
יוסף טייב (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות חבר הכנסת יוסף טייב התכנסה היום לדיון על מכירה והטיה של משחקי ספורט, בעיקר בכדורגל. כינוס הוועדה הגיע לאחר פרסום תחקיר "זמן אמת", ששודר לפני כשבועיים בכאן 11, וכן בעקבות בקשה לדיון מהיר שהגישו במשותף חברי הכנסת סימון דוידסון, יבגני סובה ואריאל קלנר.
יו"ר הוועדה טייב אמר בפתח הדיון: "תופעת ההימורים הבלתי חוקיים בספורט היא כמו סרטן שמתפשט. לפי מה שפורסם, נראה שיש לזה השלכות רוחב גדולות יותר, של מימון משפחות פשע. זהו נושא רחב יותר מקבוצות ושחקנים נקודתיים ואפילו נוגע בביטחון המדינה. אם התחקירנים הגיעו לאותם מקומות – גם למשטרת ישראל זה יהיה קל להגיע ולחשוף אותם".
במהלך דיוני הוועדה, נציגי המשטרה וההתאחדות התקוטטו והתווכחו בנוגע לאחריות לטיפול בסוגיה הנפיצה. נציג חטיבת החקירות רפ"ק דרור לובן אמר: "המשטרה, כמשטרה, אינה מכירה את מה שמדובר כאן כתופעה. אנחנו עובדים עפ"י תלונות. במהלך 2019 ו-2021 קיבלנו שמונה עד עשר תלונות שהגיעו מההתאחדות לכדורגל, ששכרה חוקר פרטי. התלונות נבחנו ונסגרו ולא הוגש ערר על אף אחת מהן. בשנת 2022 בכלל לא הגיעו אלינו תיקים שכאלה".
מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורט, מאיר ברדוגו, הציג בדיון מחקר של הכנסת שנערך לפני פחות משנה ובו התגלה שהיקף ההימורים הבלתי חוקיים בספורט עומד על כ-20 מיליארד שקלים בשנה. זאת לעומת הכנסות ההימורים החוקיים שמגיעות לכשלושה מיליארד בלבד. ברדוגו דרש מהמשטרה תשובות ואמר: "הטוטו מוכן לממן יחידת משטרה במאבק בהימורים הלא חוקיים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוף סוף בעיה אמתית . מקווה שתטופל.
    דוד 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי שידוע שמי שסובל מהתמכרות להימורים אלו השכבות הנמוכות
    סגור