עסקי ספורט

נשיא פיפ"א רגע לפני פתיחת המונדיאל: "היום אני מרגיש הומו"

יום לפני משחק הפתיחה באליפות העולם בכדורגל, ג'יאני אינפנטינו התייחס למחלוקות הרבות סביב האירוע  המדובר
מערכת ice | 
גיאני אינפנטינו (צילום וויקיפדיה)
יום לפני פתיחת המונדיאל 2022 בקטאר, נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, פתח במתקפה כנגד הביקורת המערבית כלפי הטורניר השנוי במחלוקת, במונולוג נפיץ בן שעה שלמה. "מלמדים אותנו שיעורים רבים מאירופאים, מהעולם המערבי", אמר בהתייחסו לביקורות על רקורד זכויות האדם של קטאר. "על מה שאנחנו האירופים עשינו ב-3,000 השנים האחרונות, עלינו להתנצל על 3,000 השנים הבאות, לפני שנתחיל לתת שיעורים מוסריים".
למרות משחק הפתיחה שיתקיים מחר (ראשון), אינפנטינו בקושי דיבר על כדורגל ומיקד את תשומת לבו במה שהוא כינה "הצביעות" של הביקורת המערבית. במסיבת עיתונאים יוצאת דופן, אינפנטינו נראה מותש. הוא השקיע זמן רב בהגנה על החלטת פיפ"א ב-2010 להעניק את גביע העולם לקטאר, החלטה שנויה במחלוקת שהתקבלה כאשר הוא לא היה נשיא הגוף המנהל.
הטורניר הזה יהיה אירוע היסטורי, המונדיאל הראשון שנערך במזרח התיכון, אבל הוא גם שקוע במחלוקת, כאשר חלק ניכר ממנה מתמקד בזכויות אדם, מותם של מהגרי עבודה, מעמד קהילת הלהט"ב במדינה וזכויות הנשים. אינפנטינו, למרות שהודה שהדברים לא מושלמים, אמר שביקורת מסוימת הייתה "בלתי צודקת באופן עמוק" והאשים את המערב במוסר כפול.
האיטלקי פתח את מסיבת העיתונאים בנאום בשערך כשעה ואמר לעיתונאים שהוא יודע איך זה מרגיש להיות מופלה ואמר שהוא הוטרד בילדותו בגלל שיערו הג'ינג'י והנמשים. "היום אני מרגיש קטארי. היום אני מרגיש ערבי. היום אני מרגיש אפריקאי. היום אני מרגיש הומו. היום אני מרגיש מוגבל. היום אני מרגיש מהגר עבודה", אמר נשיא פיפ"א מול הקהל ההמום. "אני מרגיש את זה, את כל זה, בגלל מה שראיתי ומה שאמרו לי, מאחר שאני לא קורא בתקשרות, אחרת הייתי בדיכאון אני חושב. מה שראיתי, מחזיר אותי לסיפור האישי שלי. אני בן למהגרי עבודה. ההורים שלי עבדו מאוד מאוד קשה במצבים קשים".
אינפנטינו אמר כי הושגה התקדמות בקטאר במגוון נושאים, אך התעקש ששינוי אמיתי לוקח זמן והוסיף כי פיפ"א לא תעזוב את המדינה לאחר סיום הטורניר, בעוד שעיתונאים מערביים ישכחו מהנושאים. "אנחנו צריכים להשקיע בחינוך, לתת להם עתיד טוב יותר, לתת להם תקווה. כולנו צריכים לחנך את עצמנו", הוא אמר. "רפורמה ושינוי לוקחים זמן. זה לקח מאות שנים בארצותינו באירופה. זה לוקח זמן בכל מקום, הדרך היחידה להשיג תוצאות היא על ידי מעורבות ולא על ידי צעקות", סיכם הנשיא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה