עסקי ספורט

אירופה מתחממת: מי הקבוצה הרווחית ביותר ביבשת?

נחשפו הרווחים של הקבוצות הבכירות באירופה. היכן מדורגות ריאל וברצלונה, ומי כבשה את הפסגה?
מערכת ice | 
כדורגל (צילום pixabay)
אין מחלוקת על כך שהכסף מנגן כינור ראשון בספורט המקצועני בכלל, ובענף הפופולארי בתבל – כדורגל, בפרט. השבוע נחשפו ב-"Swiss rumble"  הרווחים של 16 הקבוצות שהעפילו לשמינית גמר ליגת האלופות, כמו גם ההכנסות של מועדונים הבכירים המשחקים בליגה האירופית.
אז מי מובילה, מי הפתיעה ומי בתחתית הרשימה? בראש המרוויחות התייצבה באיירן מינכן הגרמנית, עם הכנסות של 111 מיליון יורו על פי החלוקה הבאה - 38 מיליון מפרסים כספיים, 35 מיליון מדירוג אופ"א, 22 מיליון מזכויות שידור ו-16 מיליון מההשתתפות בשלבים המתקדמים של ליגת האלופות.

במקום השני נמצאת מוליכת הליגה הספרדית ריאל מדריד, עם 106 מיליון יורו, ואילו המוליכה האנגלית מנצ'סטר סיטי, עם הכנסות בסך 99 מיליון יורו, במקום השלישי. עוד בחבורה המובילה אתלטיקו מדריד שהכניסה 96 מיליון יורו, ואילו את מקומות 5-6 חולקות צ'לסי ופאריס סן ז'רמן – עם 94 מיליון יורו כל אחת. את העשירייה הפותחת סוגרות ליברפול (92 מיליון), מנצ'סטר יונייטד (81 מיליון), יובנטוס (79 מיליון) וליל הצרפתית (69 מיליון).
 
קבוצות פאר בכירות באירופה שהגיעו בשנים האחרונות להישגים מרשימים ולא נכללות בעשירייה הן ברצלונה, שמדורגת במקום ה-11 עם הכנסות בסך 68 מיליון יורו, אינטר האיטלקית עם 65 מיליון יורו, שמספיק לה רק למקום ה-14, בורוסיה דורטמונד הגרמנית במקום ה-15, עם סך הכנסות כולל בסכום של 63 מיליון יורו, ומילאן האיטלקית שבמקום ה-17 עם הכנסות של 47 מיליון יורו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה