עסקי ספורט

קמפיין או שחיתות? ראש הממשלה ושרים קיבלו מתנות בשווי עשרות אלפי ליש"ט

הפרמייר ליג העניקה מתנות בשווי של יותר ממאה אלף ליש"ט לחברי פרלמנט, כולל לראש ממשלת בריטניה ושרים בממשלתו, במסגרת מאבק נגד שינוי רגולטורי בענף הכדורגל. השערוריה עלולה להציב את הגורמים הפוליטיים בניגוד עניינים
מערכת ice | 
כדורגל (צילום freepik)
פרשת שחיתות לכאורה שנחשפה בבריטניה מסעירה את עולם הכדורגל. על פי תחקיר של הגארדיאן, הנהלת הפרמייר ליג פעלה לצד קבוצות בכירות בליגה כדי לשחד פקידים ואנשי ממשל. מהתחקיר עולה כי הליגה ומועדונים בכירים רכשו והעניקו כרטיסים לאירועים שונים, כמו משחקי כדורגל, טקסי פרסים והופעות חיות. זאת, במטרה לשפר את מעמדם במהלך המאבק על עתיד הכדורגל בבריטניה. חברי פרלמנט, ובהם ראש הממשלה, נהנו מאירוח במשחקים, כרטיסים לטקסי הבריט והזמנות להופעות של טיילור סוויפט. 
מתחקיר של האובזרוור עולה כי כשליש מהממשלה החדשה ולפחות 60 חברי פרלמנט, מתוכם 41 ממפלגת הלייבור, נהנו מהנדיבות של הליגה בעשור האחרון. שווי האירוח והכרטיסים הגיע עד 4,000 ליש"ט לאירועים בודדים.
על פי החשד, הגורמים המעורבים חששו מרפורמה שהיתה עלולה לחשוף את ההתנהלות הפיננסית בכדורגל ואף לכפות על בעלי המועדונים להגיש דוחות כספיים. ההצעה להקים רגולטור חדש עלתה עוד ב-2021, בעקבות סקירה על ניהול תחום הכדורגל במדינה. הרגולטור היה אמור לקבל סמכויות לדרוש מהמועדונים מידע פיננסי בזמן אמת ולבחון את מצבם הכלכלי של הבעלים.
ב-2022 בלבד, חברי פרלמנט קיבלו מתנות בשווי של למעלה מ-11,500 ליש"ט; המספר קפץ -28,000 ליש"ט ב-2023; במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2024, הסכום עלה אף יותר והגיע ליותר מ-68,000 ליש"ט. בשנה האחרונה הוענקו לחמישה חברי פרלמנט, כולל סטארמר, כרטיסי VIP להופעות של טיילור סוויפט בלונדון בשווי של 14,830 ליש"ט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה