עסקי ספורט

מייקל ג'ורדן נגד נאסקאר: פוגעת בתחרות הספורטיבית

קבוצת המרוצים 23XI Racing של מייקל ג'ורדן וקבוצת Front Row Motorsports הגישו תביעת הגבלים עסקיים נגד נאסקאר ומנכ"ל החברה, ג'ים פרנס. התובעים טוענים כי נאסקאר נוקטת פרקטיקות הפוגעות בתחרות הוגנת בספורט המרוצים
שרון בירקמן | 
מייקל ג'ורדן ונאסקאר (צילום shutterstock)
קבוצת המרוצים 23XI Racing, שהוקמה ב-2020 על ידי כוכב ה-NBA לשעבר מייקל ג'ורדן והנהג דני המלין, טוענת כי נאסקאר פועלת באופן לא שקוף ומגבילה את התחרות בדרכים המשרתות את החברה וההנהלה על חשבון הקבוצות והאוהדים. הקבוצה של ג'ורדן וקבוצת Front Row Motorsports הגישו תביעת הגבלים עסקיים כנגד חברת המרוצים. 
בין הטענות: נאסקאר שולטת במרוצים בלעדיים דרך רכישת מסלולים מרכזיים, דורשת רכישת חלקים מספקים נבחרים בלבד וכן מונעת מהקבוצות מלהשתתף במרוצים אחרים. בתביעה נטען כי בשונה מרוב הליגות הספורטיביות המקצועיות, הנמצאות בבעלותם ובניהולם של הצוותים ובעלי הצוותים, נאסקאר היא בבעלות פרטית ומנוהלת על ידי משפחת פרנס. "שום ספורט מקצועי מרכזי אחר בצפון אמריקה לא מנוהל על ידי משפחה אחת שמעשירה את עצמה באמצעות כאלה שיטות מונופוליסטיות ובלתי מבוקרות", נכתב בתביעה.

עוד נטען בתביעה, כי קבוצות מרוצים נאבקות להרוויח ומשקיעים צריכים להשקיע מיליוני דולרים על מנת לתחזק את הקבוצות. בוב ג'נקינס, מבעלי Front Row Motorsports, המתחרה בנאסקאר מ-2005, טען כי אחרי עשרים שנות פעילות טרם הצליח לרשום רווחים. גם ג'ף גורדון, סגן יו"ר Hendrick Motorsports ונהג נאסקאר לשעבר המחזיק בארבעה רישיונות ו-14 אליפויות, אמר כי קבוצתו לא רשמה עונה רווחית מזה שנים. על פי כתב התביעה, האתגרים הכלכליים הובילו לתחלופה גבוהה בצוותים. מתוך 19 בעלי צוותים שהוקצו להם רישיונות ב-2016, רק שמונה נשארו בספורט. עלות ניהול קבוצה אחת בעונה עשויה להגיע לכ-18 מיליון דולר בשנה, נכתב בתביעה. 
לעומת מצבן הכלכלי של הקבוצות, נאסקאר חתמה בנובמבר האחרון על עסקת מדיה חדשה עם פוקס, NBC, אמזון ו-Warner Bros. Discovery בשווי 7.7 מיליארד דולר, עלייה של 40% לעומת העסקה הקודמת שלה. "הגשנו את תביעת ההגבלים העסקיים הזו כדי לאפשר לספורט המרוצים לשגשג ולהפוך להוגן יותר לטובת הקבוצות, הנהגים, נותני החסות והחשוב מכל - האוהדים", נאמר בהצהרה משותפת של 23XI Racing ו-Front Row Motorsports.
נאסקאר טרם הגיבה לתביעה.
בהצהרה ששחרר מייקל ג'ורדן, אוהד מרוצים ותיק והבעלים השחור הראשון של קבוצת מרוצים בנאסקאר מאז ונדל סקוט, מסר הכוכב: "כולם יודעים שתמיד הייתי תחרותי מאוד והרצון לנצח הוא מה שמניע אותי ואת כל צוות 23XI כל שבוע על המסלול. אני אוהב את ספורט המרוצים ואת התשוקה של האוהדים שלנו, אבל הדרך שבה נאסקאר מנוהלת כיום לא הוגנת". צוותו של ג'ורדן, בראשות הנהג טיילר רדיק, זכה בחודש שעבר באליפות הראשונה שלו ומדורג כעת במקום התשיעי בדירוג נאסקאר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה