עסקי ספורט

אבל בספורט הישראלי: כוכב העבר הלך לעולמו בגיל 92

יוסף היינה היה מגדולי שחקני הכדורגל בשנות ה-50 וה-60, כשהוא מזוהה עם מכבי נתניה יותר מכל, הוא הלך לעולמו בשיבה טובה וכוכבי עבר נפרדו ממנו בעצב
מערכת ice | 
כדורגל (צילום freepik)
עולם הכדורגל הישראלי התעטף באבל עם לכתו של יוסף היינה, מאגדות מכבי נתניה ויקיר העיר. היינה, שהלך לעולמו בגיל 92, היה דמות מפתח בהתפתחותו של הכדורגל הישראלי בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20. כחלוץ מרכזי מחונן, הוא לא רק הוביל את קו ההתקפה של מכבי נתניה, אלא גם ייצג את ישראל בגאווה בזירה הבינלאומית כשחקן נבחרת.
מסעו המרשים של היינה בעולם הכדורגל החל בקבוצת גדנ"ע יהודה, משם עבר למכבי חולון ולאחר מכן להכוח תל אביב. נקודת המפנה בקריירה שלו הגיעה בשנת 1955, כאשר נרכש על ידי מכבי נתניה בעידן המפואר של זאב כספי ומויססקו. במשך עשור, היינה היה הכובש המוביל של הקבוצה, מבסס את מעמדו כאחד החלוצים המובילים בישראל באותה תקופה. תרומתו למועדון הייתה כה משמעותית, עד כי בשנת 2023, כמעט 60 שנה לאחר שסיים את הקריירה שלו, זכה להוקרה מיוחדת בטקס שנערך לכבודו לפני משחק מול בני סכנין.

מעבר להישגיו בכדורגל, היינה הצטיין גם בשירות הציבורי. במקביל לקריירת הכדורגל שלו, הוא שימש כמפקד ומנהל כיבוי האש בנתניה, תפקיד שמילא באותה מסירות ומקצועיות שהפגין על כר הדשא. תרומתו הרבה לעיר נתניה, הן בספורט והן בשירות הציבורי, זיכתה אותו בתואר יקיר העיר, הכרה נוספת במורשת המפוארת שהשאיר אחריו.
עודד מכנס, דמות מוכרת בעולם הכדורגל הישראלי, הגיב לפטירתו של היינה באומרו: "עצוב, הוא היה איש מוכר בספורט ובעיר. אבא שלי שיחק איתו במכבי נתניה וסיפר לי שהוא היה אחד החלוצים הטובים אז בישראל". דברים אלו משקפים את ההערכה העמוקה שרחש הדור הבא של שחקני ואוהדי הכדורגל להיינה, ואת המורשת המתמשכת שהשאיר בענף.
פטירתו של יוסף היינה מסמנת סוף עידן בכדורגל הישראלי. הוא היה לא רק שחקן מבריק, אלא גם מודל לחיקוי של מקצוענות, מסירות ושירות לקהילה. מורשתו תמשיך להשפיע על הדורות הבאים של שחקני כדורגל ואזרחים כאחד, מזכירה לנו את הערכים של מצוינות, נאמנות ותרומה לחברה שהיינה ייצג לאורך כל חייו. בעוד שפרטי הלווייתו טרם פורסמו, אין ספק שרבים יבואו לחלוק לו כבוד אחרון ולציין את תרומתו הייחודית לספורט ולחברה הישראלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה