עסקי ספורט

תיבת הפנדורה נפתחת - מחקר חדש קובע: "זה הענף המסוכן ביותר"

הנתונים המזעזעים נחשפים: בטוקיו, 14% מהמתאגרפים נזקקו לטיפול רפואי. בריו 2016, המצב היה חמור אף יותר - 38% מרוכבי ה-BMX נפצעו במהלך התחרויות ומה המחיר שגבתה אולימפיאדת פריז?
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
בעולם הזוהר של האולימפיאדה, מאחורי הזהב, הכסף והארד, מסתתר צד אפל שמתחיל להדהד. מחקרים חדשים מציגים תמונה עגומה של המחיר הגופני והכלכלי שמשלמים הספורטאים בדרך לתהילה.
הנתונים מזעזעים: באולימפיאדת טוקיו, 14% מהמתאגרפים נזקקו לטיפול רפואי. בריו 2016, המצב היה חמור אף יותר - 38% מרוכבי ה-BMX נפצעו במהלך התחרויות. ד"ר ג'ונתן פינוף, הרופא הראשי של הוועד האולימפי האמריקני, מסביר: "באופן כללי, במהלך המשחקים האולימפיים, ספורט במהירות הגבוהה, בכוח הרב או ספורט הקרב גורמים ליותר פציעות."
מה לגבי האתלטיקה? מחקר חדש מצביע על מרוץ ריצת 400 המטרים כמקצוע הקשה ביותר. מייקל ג'ונסון, אגדת הריצה האמריקנית, אמר כי, "הבנת תהליך זה הייתה המפתח לשבירת שיא העולם שלי ולריצה עקבית של 43 שניות. אם רץ 400 מטר לא מבין את התהליך הזה, זה תמיד ירגיש כמו מוות".
ובתוך כך, ישראל נערכת למשחקים הפריפיאליים ו-27 ספורטאים ישראליים ייקחו חלק במשחקים כאשר הבולטים שבהם: החותרת מורן סמואל מדליסטית ארד מטוקיו וכסף מריו, עמי דדאון ומארק מליאר השחיינים זוכי מדליות הזהב בטוקיו, לוחם הטאקוונדו ואלוף העולם אסף יסעור, הקלעית אלופת העולם יוליה צ'רנוי.
על פי החלטת הוועד הפאראלימפי הישראלי נושאי דגל ישראל במשחקים יהיו חברת נבחרת ישראל בכדורשער נשים ליהיא בן-דוד והטניסאי אדם ברדיצ'בסקי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה