עסקי ספורט

דרמה באולימפיאדה: שחתה וחלתה בחיידק האי קולי

ספורטאית בלגית שחתה בנהר הסן במסגרת תחרויות האולימפיאדה, ונדבקה בחיידק האי קולי. ספורטאים נוספים ששחו בנהר מדווחים על תסמינים והוכרזו כחולים. וזאת לאחר פרוייקט ניקוי גדול אותו הובילה צרפת לקראת המשחקים האולימפיים
מערכת ice | 
נהר הסיין בפריז (צילום freepik)
קלייר מישל, ספורטאית בלגית שהתחרתה בטריאתלון במסגרת המשחקים האולימפיים, נדבקה בחיידק הצואתי האי קולי, ככל הנראה לאחר שחייה בנהר הסן, ואושפזה בבית החולים.
לפני כ-6 שנים צרפת השקיעה 1.5 מיליארד יורו לפרוייקט ניקוי הנהר. השחיה בנהר בסן היתה אסורה יותר מ-100 שנה בשל זיהום גבוה. גם לאחר פרוייקט הניקוי, בחודש יוני האחרון רמות האי קולי בנהר היתה גדולה פי 10 מהכמות המותרת.
לאחר דיווחים אלו איגוד השחייה העולמי, החליט לבטל אימונים של שחיינים בשחיה במים פתוחים ובנוסף לבינתיים בוטלו גם המקצים בהם השחיינים היו עתידים להשתתף. בשל במצב כל נבחרת הטריאטלון הבלגית פרשה מהתחרויות, וההתאחדות הבלגית גינתה את החלטת צרפת לאפשר לשחיינים להתחרות בנהר הסן.
ג'וליאן ורמיילן, שגם היא חלק מנבחרת בלגיה, התלוננה על איכות המים בסן. "הסן מלוכלך כבר מאה שנים, אז הם לא יכולים לומר שבטיחות הספורטאים היא בראש סדר העדיפויות. זה בולשיט!" היא אמרה ל-VTM, והוסיפה: "שתיתי הרבה מים, אז נדע מחר אם אני חולה או לא. זה לא טעים כמו קוקה קולה או ספרייט, כמובן". בנוסף גם טיילר מיסלאוצ'קי השחיין הקנדי העיד "האם הקאתי פעם אחת? לא, הקאתי לפחות 10 פעמים. ארבעת הקילומטרים האחרונים היו קשוחים לגמרי, הרגשתי רע והיה לי חם מאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה