תקשורת ומדיה

התחזית של הכתבת האולימפית: אלו הספורטאים שיזכו במדליות

רותם פלדברג הכתבת האולימפית של ערוץ הספורט בריאיון ל-ice: "אני בטוחה שכל אחד ואחת יחזיקו אצבעות להצלחה שתגיע ללוחמים בעזה ותיתן להם סיבה נוספת להמשיך בדרך שלהם לניצחון. הטלוויזיות של כולם יהיו פתוחות בבתים על ערוצי הספורט, וכמו תמיד כולם יחפשו בעיניים את דגל ישראל. הפעם זה יהיה יותר מתמיד"
דוד זולדן | 
רותם פלדברג (צילום יוסי צבקר, shutterstock)
רותם פלדברג הכתבת האולימפית של ערוץ הספורט מתמרנת על הקווים לקראת הישורת האחרונה הפתיחה בתחרות העולמית בפריז ובריאיון ל-ice היא מספרת: "נכנסתי לתפקיד חודשיים לפני תחילת המלחמה, ממש בתחילת החגים, וכל כך חיכיתי להיכנס לעניינים ולהיות נוכחת באירועים ובתחרויות בינלאומיים בארץ, אבל כל מה שהיה אמור להתקיים כאן התבטל בעקבות המלחמה. הכתבה הראשונה שלי ככתבת הייתה על מקרה רצח של כדורגלנים לשעבר במסיבת הנובה".
רותם מציינת כי: "לא ככה ציפיתי להתחיל את התפקיד, אבל זאת נהייתה משימה חשובה בשבילי להגיע לכמה שיותר סיפורים ואנשים ולתת להם מקום וביטוי בדרכים ובאמצעים שאני יכולה. לצד העצב הגדול, ההלם ממה שקרה והקושי לראיין משפחות שכולות, זאת זכות גדולה להעביר הלאה קצת מהאנשים שאיבדנו במציאות הנוראית שאנחנו חיים בה". 
האם האנטישמיות שבעולם ובאירופה בפרט במיוחד בתקופה הזאת הטרידה אותך לקראת הטיסה עם משלחת ערוץ הספורט?
"זה לא סוד שהמצב לא טוב, לא טוב בכלל אפילו. אנחנו חיים תחת התראות מדי יום, חיים את המתח הזה והסיכויים שמשהו רע יקרה באורח קבע,  אבל בחוץ לארץ זה כנראה יהיה בקנה מידה אחר. מאמינה שבמידה וכל אחד ישמור על עצמו ונגלה אחריות אישית, נסיים את זה בצורה טובה". 
כשברקע מלחמה בעזה ומשבר חטופים, יש לך איזה מסר חיובי שתרצי להעביר?
"מהרגע שהספורט חזר, רואים הרבה מחוות בעולם הספורט לחיילים ואזרחים שנרצחו, חטופים שנחטפו, אנשים שנפצעו. רואים כמה שהספורט מאחד, מקשר, מרפה, ובעיקר נותן מקום של כבוד. להיות חלק מצוות הערוץ שטס לסקר זה משהו מאוד עוצמתי, מרגיש לי מאוד נכון לתקופה הזאת, ואני בטוחה שכל אחד ואחת יחזיקו אצבעות להצלחה שתגיע ללוחמים בעזה ותיתן להם סיבה נוספת להמשיך בדרך שלהם לניצחון. כמידי משחקים אולימפיים, הטלוויזיות של כולם יהיו פתוחות בבתים על ערוצי הספורט, וכמו תמיד כולם יחפשו בעיניים את דגל ישראל. הפעם זה יהיה יותר מתמיד. וכמובן שזה יהיה במקביל לערוצי החדשות. עם כל הישג ישראלי שיהיה, תהיה תחושת גאווה עצומה, והוכחה שאנחנו כאן. אז כשנסתכל כולנו על כל ספורטאי וספורטאית בגזרה שלהם במשחקים, נסתכל בחיוך ענק". 
איך את מסכמת את השנה הראשונה שלך ככתבת?
"נכנסתי לתפקיד חודשיים לפני תחילת המלחמה, ממש בתחילת החגים, וכל כך חיכיתי להיכנס לעניינים ולהיות נוכחת באירועים ובתחרויות בינלאומיים בארץ, אבל כל מה שהיה אמור להתקיים כאן התבטל בעקבות המלחמה. הכתבה הראשונה שלי ככתבת הייתה על מקרה רצח של כדורגלנים לשעבר במסיבת הנובה. לא ככה ציפיתי להתחיל את התפקיד, אבל זאת נהייתה משימה חשובה בשבילי להגיע לכמה שיותר סיפורים ואנשים ולתת להם מקום וביטוי בדרכים ובאמצעים שאני יכולה. לצד העצב הגדול, ההלם ממה שקרה והקושי לראיין משפחות שכולות, זאת זכות גדולה להעביר הלאה קצת מהאנשים שאיבדנו במציאות הנוראית שאנחנו חיים בה". 
האם לדעתך מדליות אולימפיות הן הישג אפשרי באולימפיאדת 2024 ומי הפייבורטים שלך למדליה?
"לחלוטין. בשנתיים האולימפיות האחרונות היו לא מעט הישגים מצוינים בכמה ענפים שמצביעים על היתכנות למדליה כמו התעמלות אמנותית, התעמלות מכשירים, שייט, ג׳ודו. כולם פייבוריטים, אין על הספורטאים שלנו. קשה לומר באופן ספציפי כי באמת יש כמה ענפים בולטים, אבל מי שממש שמרו על עליונות יציבה בשנתיים האלה בתחרויות החשובות ביותר וגם באלה שקצת פחות (ביחס למתמודדים שלהם), הם שרון קנטור גולשת הרוח, וארטיום דולגופיאט מתעמל המכשירים. אבל כמו שאמרתי, יש עוד ענפים בולטים ומצליחים שגם מהם יכולות להגיע מדליות, ויגיעו". 
מה הדבר אליו את הכי מצפה באולימפיאדה?
"האמת, בראש ובראשונה שיעבור בטוב ובשקט מהבחינה הביטחונית. מעבר לזה, לראות את כל הספורטאים הגדולים מכל הענפים זה חד פעמי ולראות את הספורטאים והספורטאיות שלנו לידם זה בכלל מטורף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה