עסקי ספורט

אלונה ברקת חושפת את השקעת הענק: זה הסכום המטורף שהוציאה

אלונה ברקת, הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, עומדת במרכזה של סערה אחרי שהחליטה לא להאריך את החוזה למאמן האגדי של המועדון - אליניב ברדה. על רקע הביקורות מהקהל, ברקת החליטה לשבור שתיקה ולירות לכל הכיוונים: גובה התקציב, ההשקעה המטורפת בשלוש השנים האחרונות, הסיבות לעזיבה, מי יהיה המאמן הבא ועוד
מערכת ice | 
אלונה ברקת (צילום Flash90)
אלונה ברקת, הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, עומדת בימים האחרונים במרכזה של סערה גדולה אחרי שהחליטה לא להאריך את החוזה של מאמן הקבוצה, אליניב ברדה, זאת לאחר ההפסד של הקבוצה 1:0 למכבי פתח תקווה בגמר גביע המדינה.
הסחבת מול ברדה הייתה ארוכה ומייאשת, כאשר המשא ומתן בין שני הצדדים לא צלח בסופו של דבר, מה שעורר את זעמם את האוהדים האדומים מבירת הנגב שאהבו מאוד את ברדה, שנחשב לסמל של הקבוצה. נוסף על כך, על פי דיווחים, ברדה בעצמו לא האריך תחילה את החוזה לפני שקיבל את הבשורה המאכזבת מבחינתו, מהסיבה שדרש עוד כסף לתקציב הקבוצה.
כעת, אלונה ברשת שוברת את הכלים ומגיבה לכל הביקורות כלפיה: "ביום שישי קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר שלי במועדון. אליניב ברדה הוא אגדה וסמל המועדון. כולכם יודעים היטב שהקשר ביני לבין אליניב הוא הרבה יותר מקשר בין בעלי קבוצה למאמן. אליניב כתוב באותיות זהב בדפי ההיסטוריה של המועדון ולא בכדי".
ברקת סיפרה: "לצערי במהלך החודשים האחרונים ובמיוחד לאחר ההודעה על אי הארכת החוזה, הלכו והתעצמו ברשתות ובכלי התקשורת השונים מספר טענות נגד המועדון ונגדי באופן אישי. בין היתר נכתב כי 'הבעלים הקמצנית הפסיקה להשקיע במועדון ולכן הצוות המקצועי לא מקבל תנאים להצליח'; 'בתקציב כזה אי אפשר להתחרות עם מכבי ת"א ומכבי חיפה'; 'והגיע הזמן שהבעלים תלך הביתה'".
ברקת המשיכה: "ועכשיו לעובדות: בשלוש העונות האחרונות השקעתי במועדון 58 מיליון שקל, מהבית. 22 מיליון רק בעונה הנוכחית, שהייתה מהגבוהות בחמש העונות האחרונות. בשתי העונות האחרונות השקענו 15 מיליון שקל ברכש, כנגד 9 מיליון שקל ממכירות שחקנים – כספים שיתקבלו רק בשנתיים הבאות. לא רק שלא הפסקתי להשקיע, תקציב המועדון בעונה האחרונה עמד על 68 מיליון שקל, כאשר 37 מיליון שקל מתוכו הוקצו לשכר שחקנים - וכללו גם פיצויים לשחקנים שלא התאימו מקצועית".
ברקת המשיכה ודיברה על התקציב שהעמידה: "זהו התקציב השלישי בגובהו בליגה, והוא בפער גדול יותר מאלה שמתחתנו בטבלה, כולל מכבי פ"ת. ההפסד בגמר הגביע הוא לא רק הפסד של תואר, אלא הפסד של הזכות החשובה לשחק בליגה האירופית, דבר שיש לו משקל עצום מקצועית, כלכלית ובדירוג המועדון".
"למרות הטענה שבתקציב כזה אי אפשרות להתחרות בגדולות - תקציב השחקנים שלנו לאורך העשור האחרון תמיד היה כמחצית משל מכבי ת"א ומכבי חיפה, גם בשנות האליפות הגדולות שלנו. ובזה שום דבר לא השתנה מהותית. עם התקציבים האלה זכינו בעשור האחרון בשלוש אליפויות, שני גביעים והעפלנו ארבע פעמים לשלב הבתים של הליגות האירופאיות".
ברקת המשיכה וחשפה: "מבחינתי, רוח המועדון שלנו הוא ש'הכול אפשרי'. פערי התקציב היו ונשארו מה שהם. חשוב שתדעו שהפועל באר שבע מתחילה כל עונה בפער שלילי של כ-20 מיליון ש"ח רק בהכנסות מכרטיסים, וזה לפני הפערים בהכנסות מחסויות ומהמפעלים האירופאיים בשנים האחרונות. זה תמיד יהיה הפער שנצטרך להתמודד איתו והפער הזה צומצם לא פעם בעבר באמצעות רוח המועדון, האמונה, הקהל האדיר שלנו ובחירות מדויקות יותר של שחקנים".
"ולא", הבהירה ברקת: "אני ממש לא מתכוונת להקטין ציפיות. שחקנים ואנשי צוות מקצועי בהפועל באר שבע באים לפה כדי להתמודד על כל התארים, להסתכל לכל קבוצה בלבן שבעיניים וללכת עד הסוף. כך היה וכך תמיד יהיה בתקופתי".
"לגבי הדרישות שאשים את הקבוצה על המדף", הגיבה: "במשך 17 שנה שאני הבעלים של המועדון, לא קיבלתי ולו הצעה אחת מאף רוכש או שותף פוטנציאלי. לעולם לא אאחז בקרנות המזבח ואני מתחייבת שכל מי שיגיע וירצה ברצינות את זכויות הניהול יקבל מועדון מסודר ונקי מחובות".
לקראת סיום שלחה ברקת מסר לקהל: "השקעתי ואמשיך להשקיע את מיטב אהבתי, מרצי וכספי בכדי להסב לכולנו רגעי אושר וגאווה גם בעתיד. אני אוהבת את הפועל באר שבע ותורמת את חלקי באהבה גדולה".
לסיום כתבה ברקת: "רבים מכם אל אהבו את התזמון ולאקוניות שבהודעה, אבל היא נגזרה מהתזמון – 31 במאי, פקיעת אופציית החוזה, ומכך שאליניב היה נסער ובחר שלא להוציא הודעה משותפת, עמכם הסליחה. ואני מתחייבת להעמיד לו את אותה התמיכה, המקצועית והכלכלית, שקיבלו קודמיו בתפקיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה