עסקי ספורט

אבי לוזון חוטף מכה קשה: למי ישלם פיצויים ביותר ממיליון שקל?

מכבי פתח תקווה, קבוצת הכדורגל בבעלותו של איש העסקים אבי לוזון, הפסידה בערעור שהגישה ל-CAS (בית הדין הגבוה לספורט), וחויבה להעביר פיצויים על סך של מאות אלפי אירו לקבוצת ארסנל טולה הרוסית, זאת במסגרת רכישתו של השחקן לאמק בנדה, אחרי שלא העבירה אחוזים ממכירה עתידית, כפי שנחתם בהסכם
מערכת ice | 
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
מכבי פתח תקווה, קבוצת הכדורגל בבעלותו של איש העסקים אבי לוזון, הפסידה בערעור שהגישה ל-CAS (בית הדין הגבוה לספורט), וחויבה להעביר פיצויים על סך של מאות אלפי אירו לקבוצת ארסנל טולה הרוסית, זאת במסגרת רכישתו של השחקן לאמק בנדה.
למעשה, על פי דיווחים בתקשורת הרוסית, מכבי פתח תקווה תעביר לקבוצה הרוסית אחוזים ממכירתו של בנדה, כמו גם פיצויים. הסכומים לא נחשפו במלואם, אך מדובר כאמור במאות אלפי אירו. הכל התחיל כאשר בנדה הושאל לקבוצה הישראלית בשנת 2021 עם אופציה רכישה, אותה מימשו שנה מאוחר יותר אחרי שהעבירו לארסנל טולה סכום של 300 אלף אירו.
באותו הסכם הוכנס סעיף של אחוזים ממכירה עתידית. מספר חודשים מאוחר יותר, בנדה נמכר ללצ'ה האיטלקית תמורת סכום גבוה במיוחד של 2 מיליון אירו, ואבי לוזון אמור היה להעביר להם את האחוזים על המכירה, אך לטענת הקבוצה הרוסית הוא לא עשה זאת.
על פי הדיווח, הרוסים זכו בתביעה שהגישו ל-CAS, אלא שהמאלבסים ערערו על כך, אך הערעור שלהם לא התקבל. נוסף על הפיצוי והאחוזים ממכירה עתידית, הקבוצה הישראלית תשלם לרוסים גם הוצאות בית משפט.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה