ויראלי

סרט הזוועות מהעוטף יגיע גם אליכם? טיקטוק בהבהרה חריגה

טיקטוק אמרה בתגובה לדיווחים כי סרטון הזוועות דלף: "בשעות האחרונות מופץ מידע מטעה אודות הפצת סרטון העדויות של דובר צה"ל בטיקטוק, המכיל תכנים גרפיים קשים במיוחד מאירועי ה-7 באוקטובר. אנו מבקשים להבהיר כי לא נמצא שום תיעוד כזה באפליקציה. כללי הקהילה אינם מאפשרים פרסום של תכנים גרפיים, אלימים וקשים"
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום shutterstock)
אחרי שדובר צה״ל יצא היום (חמישי) בהצהרה חריגה לפיה בניגוד לפרסומים "סרט הזוועות" לא דלף לרשתות הסרט מוקרן באופן מצומצם למקבלי החלטות, גורמי תקשורת ומשפיענים בארץ ובעולם בכפוף לתנאים מחמירים ובליווי נציג צה״ל או גורם מוסמך מטעמו, גם טיקטוק יצאה בהודעת הבהרה משלה.
טיקטוק אמרה בתגובה לדיווחים: "בשעות האחרונות מופץ מידע מטעה אודות הפצת סרטון העדויות של דובר צה"ל בטיקטוק, המכיל תכנים גרפיים קשים במיוחד מאירועי ה-7 באוקטובר. אנו מבקשים להבהיר כי לא נמצא שום תיעוד כזה באפליקציה. כללי הקהילה של טיקטוק אינם מאפשרים פרסום של תכנים גרפיים, אלימים וקשים".
 
עוד הוסבר: "במקרים בהם נעשים ניסיונות להעלות תכנים כאלה, הם נחסמים וננקטות פעולות כנגד המשתמשים המנסים להעלות אותם לפלטפורמה. עם פרוץ המלחמה גייסנו מיד משאבים וכוח אדם משמעותי כדי לסייע לנו לשמור על בטיחות הקהילה שלנו לצד הידוק האכיפה כדי לשמור על טיקטוק בטוחה יותר. בעזרתם, הסרנו מתחילת המלחמה מיליוני תכנים המפרים את כללי הקהילה".
לסיום הובהר: "במידה ומשתמשים נתקלים בתוכן שמפר את כללי הקהילה של טיקטוק, אנחנו מעודדים אותם לדווח על כך באמצעות לחיצה ארוכה על המסך באפליקציה. כל דיווח שמתקבל במערכת עובר בדיקה אלגוריתמית ואנושית ומטופל במלוא הרצינות ובהקדם האפשרי״.
כזכור, לדברי דו"צ, הקרנת הסרט נועדה לייצר לגיטימציה לפעילות צה״ל, ולהציג לעולם את אירועי הטבח של השבעה באוקטובר. המשתתפים בהקרנה מתחייבים לעמידה בתנאי הצפייה ובחתימה על מסמך בו מתחייבים שלא  לצלם או להפיץ אף חלק מהסרט. "אנו חוזרים ומבקשים מהציבור להימנע מהפצת שמועות כוזבות ומהעברת ופתיחת קישורים שנטען שהסרט מוצג בהם".

במקביל, בעקבות פרסומים שונים ברשת המיוחסים לעמדת משרד הבריאות אנו מבקשים להבהיר כי נוסח המכתב הרשמי שהוצא על ידי המועצה הלאומית לפוסט טראומה הינו: "המועצה הלאומית לפוסט טראומה, מבקשת להתריע כי הצפייה בסרט ההסברה, המתעד את הזוועות שלא יאומנו שקרו בעוטף ישראל בתאריך ה- 7 באוקטובר חייבת לשמש רק לייעודה, ובאופן מצומצם ביותר".
עוד נמסר ממשרד הבריאות: "ברצוננו להבהיר כי צפייה בסרט עלולה לפגוע בצופה, ואם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, ימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט. כל פרשנות אחרת שניתנה למסמך היא על דעת הכותב בלבד. משרד הבריאות מבקש לשוב ולהזכיר כי יש להסתמך על פרסומים רשמיים בלבד. ניתן להתעדכן בערוץ הוואטסאפ של המשרד או בטלגרם של משרד הבריאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה