ויראלי

נחשף: זו הצוללת הגרעינית האמריקאית שנמצאת כעת בים התיכון

לאחר שארה"ב חשפה כי ששלחה צוללת הגרעינית הנושאת מאות טילים ארוכי טווח, לחופי הים התיכון. כעת, מפורסמות תמונות שלה נעה בתעלת סואץ
מערכת ice | 
הצוללת האמריקאית (צילום צילום מסך טוויטר)
כזכור, הפנטגון הודיע אמש (ראשון) בהצהרה חד פעמית בהצהרה חריגה כי צוללת גרעינית אמריקנית הגיעה לאזור הים התיכון.  במסגרת הודעה שפרסמה ברשת X (טוויטר לשעבר) נכתב כ מדובר בצוללת מסדרת "אוהיו" הצוללות הגדולות ביותר בצי האמריקני, שחלקן אף נושאות טילים בעלי ראשי קרב גרעיניים.
צוללות מסדרת אוהיו יכולה לשאת 154 טילי טומהוק, לטווח של 2,500 ק"מ ועם ראש נפץ של 450 ק"ג וב-211 ארה"ב עשתה בה את השימוש הצבאי הראשון בעת שירטה טילים על לוב במסגרת הפלת שלטונו של קדאפי.
למי ששכחף חיל הים האמריקאי, כבר שלח כלים ימיים נוספים, נושאות המטוסים "ג'רלד פורד" שהגיעה למזרח הים התיכון כבר בימים הראשונים של המלחמה, ו"דווייט אייזנהאואר" שהגיעה לאזורינו בסוף השבוע האחרון. לצד כלים נוספים שאחת מהן אף סייעה במהלך המתקפה האווירית של החות'ים מתימן על ישראל.
 
לארה"ב יש בסך הכול 18 צוללות בסדרת "אוהיו", שמונעות בעזרת אנרגיה גרעינית. 14 מהן נושאות טילי "טריידנט" בליסטיים עם ראשי קרב גרעיניים, שמשמשות חלק ממערך ההרתעה הגרעיני של ארה"ב. ארבע צוללות נוספות בסדרה נושאות טילי שיוט מדגם "טומהוק", אחת מהן כאמור הגיעה לאזור.
ניתן לראות א ההודעה החריגה של הפנטגון כעוד מסר מרתיע מצידה של ארצות הברית לכיוון איראן ובעלות בריתה באזור, על מנת למנוע מהן להתגייס בכדי לסייע לחמאס במלחמה ולהרחיב את המערכה אל זירות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה