ויראלי

אברי גלעד חושף: זה האיש שלא אתרום לו כליה

אחרי סערת ארנון סגל, אחיו של עמית סגל, גלעד טען בטורו ב"ישראל היום": "אני אישית, לו יכולתי לתרום כליה בעודי חי, לא הייתי מוכן ללכת על מודל של נתינה אנונימית. הייתי דורש לדעת ולאשר מי מקבל ממני את הדבר הכי יקר שאני יכול לתת. עדיף אפילו שלא היה נותן מאשר כל ההתקוטטות המיותרת שיצרה נתינתו הנדיבה"
מערכת ice | 
אברי גלעד (צילום מסך כאן 11)
אחרי סערת תרומת הכליה של עיתונאי 'מקור ראשון', ארנון סגל, אחיו הגדול של פרשן חדשות 12, עמית סגל, שחשף לאחר תרומת הכליה כי התנאי שלו למהלך היה התחייבות שהכליה אותה הוא תורם תושתל ביהודי בלבד, מה שגרם לסערת ענק בקרב אנשי תקשורת רבים וכמו כן, גם ברשתות החברתיות, אברי גלעד התייחס לכך בטורו בישראל היום.
גלעד טען לפי ראות עיניו: "אני אישית, לו יכולתי לתרום כליה בעודי חי, לא הייתי מוכן ללכת על מודל של נתינה אנונימית. הייתי דורש לדעת ולאשר מי מקבל ממני את הדבר הכי יקר שאני יכול לתת. בעיניי, אדם התורם חלק גוף יכול להעדיף את מי שהוא רוצה בלי לתת דין וחשבון לאף אחד. אלה ערכיו ואיני מתערב בהם. אבל מה? פרסום העניין יצר גל של גזענות וגזענות נגד, ובמקום לחמם לבבות הִרבָּה מחלוקת ושנאה. ופה הבעיה. עדיף אפילו שלא היה נותן מאשר כל ההתקוטטות המיותרת שיצרה נתינתו הנדיבה. והכי טוב - שהיה נותן בסתר, למי שבחר, ולא עושה עניין. והכי חשוב - אחרי מותי, איבריי מותרים לכל אדם. תתכבדו".
כזכור, אותו סגל כתב לפני שבוע במקור ראשון: "מראות השנאה, חסימות הכבישים וחסימת נתב"ג, לא הצליחו לקלקל את אווירת האחווה בבועה החלומית הזו בבית החולים בלינסון בה התאספו כל תורמי הכליות. רפאל ישראל מאשקלון, שזכיתי לתרום לו כליה, סיפר לי שלא התרגש מהסערה התקשורתית בעניין הכליה שבגופו. אנשים אחים אנחנו, את זה למדנו על בשרנו בימי האור שחווינו השבוע במחלקת ההשתלות המופלאה בבילינסון".
לסיום, הסביר סגל את הסיבה למה בחר לתרום כליה רק ליהודי: "לא באתי לחנך, לא באתי להטיף מוסר, לא באתי להתנשא ולא באתי להפגין עליונות יהודית. אדם קרוב אצל עצמו ואצל עמו. דווקא בימים של חרחור מלחמת אחים – להזכיר מושג מושכח של נאמנות ומחויבות לעם שלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה