ויראלי

ברהנו טגניה ׳הסתבך׳ עם המשטרה? זה מה שעשה בהפגנה

הכתב של חדשות 12 תועד רוכב על כתפיו של אחד השוטרים שאמורים היו לאבטח את נתיבי איילון לאחר שמפגינים ירדו כדי לחסום את התנועה ושבר את הרשת
מערכת ice |  2
ברהנו טגניה (צילום פייסבוק)
יום החרפת ההתנגדות נפתח עם אור ראשון של בוקר בירושלים. במהלך הלילה, צבעו עשרות אמנים את הדרך המובילה ממגרש הרוסים לבית המשפט העליון. לאורך הדרך נצבע פס בצבע אדום וורוד המסמן את הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין מערכת משפט עצמאית לבין חופשי הביטוי והיצירה, הפנאי, התרבות והספורט.
אבל ההמשך היה מצחיק למדי, כאשר הכתב הוותיק של חדשות 12 ברהנו טגניה, תועד רוכב על כתפיו של אחד השוטרים שאמורים היו לאבטח את נתיבי איילון לאחר שמפגינים ירדו כדי לחסום את התנועה ושבר את הרשת.
 
העיתונאי כתב: "סלפיגניה בגובה סוס, יסמ עמקים", בין היתר נכתב בתגובות: "ברנו אתה מספר 1!!!!!! הרגת אותי שנכנסת לפני שבוע לאמבולנס לראיין מישהו פצוע! תותח וקורע אתה!", "שים קסדה", "אתה מספר 1"
בסיום הפעולה מסרו המארגנים: "הפס שנצבע הבוקר מסמן את הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין מערכת משפט עצמאית לבין חופש הביטוי והיצירה. ההיסטוריה מלמדת שהחרבת המוסדות הדמוקרטים מובילה בהכרח לרדיפה, השתקה וצנזורה של אמנות, תרבות ויצירה. אין תרבות, יצירה ומחשבה חופשית בלי דמוקרטיה ואין דמוקרטיה בלי תרבות, פנאי, ספורט יצירה ומחשבה חופשית. כאשר דמוקרטיות קורסות האמנים נרדפים, מושתקים ואינם יכולים להציג עוד דעות ורעיונות שנוגדים את המדיניות הרשמית, אין צבעים, אין גוונים, רק מיסוך אפור ודכאני שמטרתו לייצר חברה צייתנית ומפוחדת".
עוד ציינו המארגנים כי הצבע שנבחר הינו צבע  שפותח במיוחד לטובת המייצג וקל להסרה. והוא פותח לאחר התייעצות עם מומחים. המארגנים הוסיפו כי: "אנחנו אוהבים את העיר שלנו, והחלטנו לסמן את המרחב הציבורי בשביל לומר כמה הוא חשוב לנו, לא בשביל לפגוע בו. חשוב לנו שיופיה של העיר יישמר, למען כל המגוון של תושביה. זאת ההתחלה, אבל היא רק חלק ממהלך גדול יותר שמספר את הסיפור שבלי דמוקרטיה אין תרבות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יאיר לפיד = המסית הלאומי (ל"ת)
    בושה בושה בושה 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    שני טיפשים
    לכגדש 03/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ביזיון של תמונה ידוע שאתיופים אנשים מופרעים איך קורה מצב כזה גם השוטר טיפש
    סגור