ויראלי

יוצרת "כראמל" מזהירה את ההורים: "לילדים אין מושג"

עם מאות אלפי ילדים מעריצים, סופרת הילדים שעומדת מאחורי הסדרה "כראמל", פונה להורים בבקשה לפקח על הרשתות החברתיות של ילדיהם: "ילדות בנות 12 שולחות לי תמונות מאד חושפניות. אל תגידו לי זה לא יקרה"
מערכת ice |  8
כראמל (צילום כאן חינוכית)
אתמול בערב (רביעי) הגיעה לסיומה העונה השנייה של סדרת הילדים הפופולרית "כראמל" בכאן חינוכית, עם פרק סיום שצבר כבר יותר מ-300 אלף צפיות ביוטיוב. מאירה ברנע-גולדברג, מי שכתבה את סדרת הספרים המצליחה עליה מבוססת הסדרה, שיתפה בפייסבוק שלה חוויות ממפגשי המעריצים של הסדרה.
אם יש לכם ילדים בגיל המתאים, אתם בוודאי מכירים את הטירוף סביב הסדרה המרתקת, וגם ברנע-גולדברג מכירה אותה היטב. לכן, לפני יומיים היטיבה לתאר בפוסט דווקא את הסכנות של ילדים בדור האלפא שמעריצים מישהו או משהו.
"לרוב ההורים אין מושג מה הילדים שלהם עושים ברשתות החברתיות ועם הטלפונים החכמים", כתבה ותיארה, "רק בחמישה הימים האחרונים בעלי, העוזרת שלי ואני התכתבנו עם יותר ממאה ילדים שפנו אלינו כדי לקבל אודישן לסדרה. ילדים בני שמונה ועשר שפונים למבוגרים בלי לדעת מי עונה להם ומי מדבר ומתכתב איתם."
 

ברנע-גולדברג מעידה: "ילדות בנות 12 שולחות לי תמונות מאד חושפניות ומבקשות שיונתן בר אור השחקן שמשחק את רובי יחזור אליהן ושאשלח לו את התמונה...אני מקבלת המון מכתבים והודעות מילדים. בדרך כלל הם מספרים לי על האהבה שלהם לספרים ולסדרת הטלוויזיה, מבקשים טיפים לכתיבה או שאגלה להם מה יהיה בהמשך, שולחים ציור או תמונה של החתול שלהם. אני מצליחה לענות לכולם לאט לאט בשמחה. אם זה משהו שקצת חורג מהנורמה, אם כותבים לי דברים אישיים מאד על עצמם, אני דואגת לדבר עם ההורים, לבדוק שהם יודעים שהילד או הילדה כותבים לי."
סופרת הילדים המשיכה באזהרה להורים: "ילדים שרוצים להתפרסם או לפגוש מפורסמים עלולים ליפול כטרף קל בידי נצלנים. צריך לדעת מה הם עושים. הרשתות החברתיות לא בנויות לילדים בבית הספר היסודי וגם לא חטיבה. אין להם כלים להתמודד עם מה שהולך שם בלי פיקוח והכוונה. הילד שלכם חולם לשחק בטלוויזיה או לפגוש מפורסם? תפקחו על הדרך שלו אל החלום. אל תגידו ״לי זה לא יקרה.״"
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    פוחה
    יריב לוין 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פויה ילדה רעה של טיקטוק
    סגור
  • 6.
    מתנה
    שירן 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוסף תגובה
    סגור
  • 5.
    הסידרה מאוד יפה ומרתקת
    רוחמה 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני מאוד אוהבת את הסידרה כראמל אני מקווה שיהיה עונה שלישית.
    סגור
  • 4.
    תודה שידעתם אותנו
    אנינימי/ת 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתבה מאוד חשבה כדאי לכולם לקרוא
    סגור
  • 3.
    מהממת. מחנכת לעולם טוב יותר. תודה! (ל"ת)
    אחת 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    תגובה
    אנונימית 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    5 9
    וואו...
    סגור
  • מה (ל"ת)
    לא 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שאלוהים יציל את כולם
    מישהו 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    10 4
    הדור של היום....
    סגור